+ Svara på ämne
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 2 3 4
Resultat 46 till 50 av 50

Ämne: Rendo shrimp

Räkrom
    Reg.datum
    jul 2013
    Län
    Uppland

Mina räkor

PRL
    Neocaridina davidii var orange
    Taiwanbee
    White pearl

Mina snäckor

Äppelsnäckor
    Posthorn blå, rosa
    Sandsnäckor
    Jätteposthorn
    Trapdoor
    Physa

Rendo

Jag vet att många har beställt från Rendo och varit missnöjda (vissa har varit nöjda) så det vore kul att dessa skriver i denna tråd om eran upplevelse!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Ny medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Län
    värmland

Mina räkor

Körsbär
    Rainbow
    Crystal Red
    Crystal Black
    Deep Blue Tiger

Mina snäckor

Anentome Helena

Jag beställde från rendo för ungefär en månad sedan å vart lagomt nöjd med resultatet.

Efter att jag beställt fick jag reda på att frakten skulle bli ungefär x2 eftersom jag bor i en förort. Detta gjorde att frakten totalt blev €40,60 istället för €19.90 som det stod när jag lade och betalade beställningen. Det var först fem dagar efter att jag lagt och betalat beställningen som det damp ner ett mail där det stod att jag var tvungen att betala €20,70 extra eftersom jag bodde i en förort.

De skickade på en tisdag och budet ringde på dörren hemma hos mig på fredagen samma vecka. De kom välförpackade och räkorna var pigga. En hade dock dött under transporten.

Crystal räkorna var riktigt snygga! De neocaridina jag fick såg inget ut som på bilder de hade på hemsidan, de har fortfarande inte kommit i närheten av färgerna de hade på hemsidan. De flesta av neocaridina jag fick var vuxna.

På det hela taget vart jag nöjd, men beställer inte från denna shop någon mer gång.
    Senast redigerad av acky den 2015-06-06 klockan 15:07.

Räka
    Reg.datum
    apr 2010
    Län
    Skåne

Mina räkor

CR: PRL
    Kardinaler
    Sakuras
    Caridina cf babaulti ssp green

Mina snäckor

Tylomelania spec. Yellow mini
    malaysiska-sandsnäckor
    Pomacea diffusa - Gul

Beställde räkor, grus och växter.
    Beställning
    Webbutiken, lätt att hitta i, ett ganska stort utbud, möjlighet att välja svenska som språk, dock ändras inte texten i menyerna(-) och det är en google översättning vilket innebär en del konstigheter i texten men tillräckligt bra för att vi som inte kan tyska ändå skall kunna förstå tillräckligt för att kunna handla (+) betalning kan göras via paypal (+)

Orderhantering
    Jag fick för mig att ändra i beställningen när efter att de packat den, jag la ett mail och de bytade ut varorna som jag ville byta (priset var samma) samma dag och fick i väg ordern i tid (+)
    Ett mail skicades när ordern var lagd, ett nytt mail när ordern var packad och ett mail när ordern var skickad.

Transport
    Det kom även ett mail från transportfirman (UPS) när transporten påbörjades med en länk för att följa transporten.
    Sidan för att följa transporten är på svenska hela tiden och man kan se direkt om leveransen är i tid och när den kommer att levereras.(+)
    Varorna skickades på en onsdag och jag fick dem på fredagen, när jag såg att de skickat på en onsdag så blev jag lite orolig för när jag beställt på andra webshoper i Tyskland så har de alltid skickat en tisdag och kommit fram på fredagen, dvs 4 daga totalt, MEN varor var framme på fredagen precis som utlovat, dvs efter 3 dagar.
    Att transporten går en dag fortare ser jag som ett plus, speciellt när man skickar levande djur.(+)

Packning
    Allt var bra packat, räkorna, sniglar m.m. låg i förslutna påsar som låg i andra förslutna påsar, dessa låg i en igentejpad frigolitlåda som fyllts upp med frigolit chips, sedan låg frigolitlådan i en pappkartong. Tyngre saker som sand m.m. skickades i en egen kartong för att inte riskera djuren (+)

Kvalité och överlevnad
    • Snäckorna och räkorna var i bra skick,dock hade en av 20 räkor dött under transporten vilket får ses som ok.(+)
    • Topaz Blue räkorna var i ganska stor storlek nästan fullvuxna och stämde helt i färg med bilden på hemsidan, fantastiskt fina, (+) Tangarine tiger räkorna var lite blekare än förväntat men även väldigt små, men de har börjat färga ut bättre nu. (-)
    • Växterna var microkultur/in vitro (eller vad man nu vill kalla dem för) var mycket fina, de hade inte stått för länge och blivit dåliga (tyvärr vanligt i de butiker jag handlat av i Sverige, troligtvis pga för låg omsättning) (+)
    • Substrat, akvariegrusen jag köpte var svart och kändes ordentligt tvättad, jag tvättade av den själv men vattnet var lika klart i tvätt spannen efter att jag tvättat som före. (+)
    Priset
    Det finns inte så mycket att säga om priset, det är upp till var och en att avgöra om priset på en vara motsvarar längtan efter just det man vill ha, dock kan man säga att priserna ligger som på andra tyska webshoper, vissa sorter är billigare och andra dyrare, dock inga stora skillander.
    Fraktpriset är jämnförbart med andra tyska webshoper.

Summering
    Sammanlagt så blev det 10 + och 2 - i denna bedömning. Minuset för menyerna spelar kanske inte så stor roll när man handlar, värre är det med minuset för färgen på Tangerine räkorna, som sagt har färgen bättrats på och de är ännu inte fullvuxna men lite mer färg hade jag nog ändå räknat med, dock är det inte så att jag är så missnöjd att jag vill byta ut dem.

Kommer jag att handla där igen, hmm tja om det får in nått som jag vill ha och inte kan få tag i, i Sverige så visst kan jag tänka mig det.

Ny medlem
    Reg.datum
    dec 2015
    Län
    Östergötland

Köpte härom veckan 35 fina räkor från Rendo Shrimp. De var mycket tillmötesgående med att skjuta på frakten några veckor (var tvungen att resa bort).
    10 amanoräkor
    10 orangea tigerräkor
    10 orangea körbärsäkor
    5 vanliga tigerräkor

Bra priser (dessutom 20% rabatt just då) och välförpackat.

Ny medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Län
    Kalmar

Köpte nyligen 5 blue bolt, 5 panda och 2 snowwhite, men fick endast 4 blue bolt och 4 panda. Och 2 blue bolt dog under transporten, paketet skickades på mån och jag kunde bara hämta den på fre, eftersom det var en helg på ons, och på tors var ingen hemma. Men fick ingen avi på tors, bara dagen efter på fre fick jag en avi.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

+ Svara på ämne

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg