+ Svara på ämne
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Hornbach, Sundbyberg/Rissne

Räka
    Reg.datum
    apr 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

53l Körsbär

Mina snäckor

Anentome Helena

Mina krabbor

Mysksköldpadda, nästan som en krabba! ;)

Hornbach, Sundbyberg/Rissne

Vet att en del gillar Hornbachs utbud av akvarieprylar, och om det nu undgått någon i Stockholm så har nu Hornbach haft öppet i någon vecka i Sundbyberg/Rissne.
    Var inne häromdagen och karen såg riktigt fräsha ut, fina färger på CB/CR, gula och gröna räkor och ett mindre utbud av fiskar.
    Visst, nystartade kar, men det ser än så länge lovande ut!

Har tidigare handlat på Bromma Zoo, ska jämföra lite priser, kanske blir mer Hornbach framöver!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räka
    Reg.datum
    aug 2011
    Län
    Stockholm

Va inne där i förra veckan och kollade, aldrig varit på hornbach innan. Noterade att deras kardinaltetror kostade 13:-/st jämfört med där jag alltid handlat fiskar, akvarielagret där de kostar 35:-/st.
    Extrem skillnad speciellt när det är en fisk man gärna köper många av.
    Jag frågade akvarielagret om detta och då fick jag lite sarkastiskt svar att jag får testa om jag vill men att de testat billigare kardinaler innan och att det blev strul och de var tvungna att kasta 1000 fiskar osv pga sjukdom eller nåt.
    Visst kan det ju vara bättre och sämre odlare men det kan ju inte vara så att alla som är billigare än 35:- är sjuka och halta bara för att de haft otur innan.

Räka
    Reg.datum
    apr 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

53l Körsbär

Mina snäckor

Anentome Helena

Mina krabbor

Ja, klart man ska vara lite "källkritisk" och försiktig när det är DUNDERPRISER, men det behöver å andra sidan inte garantera dåliga exemplar.
    Arken Zoo som har blandade priser har verkligen usel kvalitet på sina fiskar, eller hur man nu ska uttrycka sig.
    Dålig liknelse kanske, men ni hajar nog.

(Första Hornbach-besöket för mig också, så jag kanske är lite väl lyrisk, vet dock att en del medlemmar här har köpt en del kar och utrustning samt räkor från kedjan)

Räka
    Reg.datum
    aug 2011
    Län
    Stockholm

Sen är det alltid så enligt min erfarenhet att de som säljer en vara med mycket högre pris än någon annan alltid har någon ursäkt för detta som kan se lite olika ut.
    Dock är akvarielagret överlag rätt dyrt och har några gånger tyckt att jag fått dryga svar på frågor, de är lite besserwissers där. De flesta är trevliga men en av damerna där brukar vara lite stingslig och dryg i svaren.

Tycker det är konstigt att Hornbach utpris på kardinaltetra är lägre än inpriset på "sveriges största akvariebutik" som måste ha mycket bra deal med sina leverantörer och speciellt då det är samma ägare som till XL-zoo i barkarby.

Angående Hornbach då så tycker jag det är en trevlig butik där man kan gå och titta länge i akvariehörnan, mest bara teknik/kar osv men det är något jag har rätt mycket intresse för

Superräka Christerds avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Län
    stockholm

Mina räkor

inga då jag ska flytta

Rissnes anläggning för akvarierna är kopplad via en stor stationär osmosanläggning med ställbart ppm på utlopps sidan, mej veterligt den första av sitt slag i sthlms trakten

Räkmaniac shrimpcoctails avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Län
    Södermanland

Mina räkor

PBL Benibachi
    PRL Nordic Star mitt eget koncept.
    PWL brilliant Bees
    King Kong
    Blue Bolt
    Bloody mary
    Sakura Red

Förmodligen så kör Rissnebutiken hårt i början med kampanjpriser och allehanda aktiviteter för att ta marknadsandelar och det är väl bara att passa på och handla så mycket man orkar och har råd med.
    Ingen ska behöva att köpa dåliga räkor som inte håller måttet och bli besviken över köpet!

Räka
    Reg.datum
    apr 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

53l Körsbär

Mina snäckor

Anentome Helena

Mina krabbor

Så sant så. CR gick för 30kr/stycket tror jag, inget pangpris men billigare än många andra ställen i stan.

Räka
    Reg.datum
    dec 2007
    Län
    Sverige

Mina räkor

Körsbär

Synd man inte kikade in där när man var i trakterna för ett tag sen. Visst öppnades butiken 23/5 eller kan jag ha sett fel?
    Vad jag minns av Hornbach Botkyrka så var det ganska bra priser när jag var där. Är det någon som vet om det är ungefär
    samma upplägg i båda butikerna?

Räka Theo-As avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Län
    Sörmland

Mina snäckor

Äppelsnäckor: Rosa
    Posthorn: Röda, blå, bruna..

Medaljer

Akvarierna och akvarietillbehören var väldigt billiga såg jag.

Hornbachs ledning har som måtto att alla deras varor ska vara billigast... Hittade ett mycket bra ehiem på internet för 1600 i svensk butik låg det på 3000 jag va lite ironisk och sa detta till personalen på hornbach... Utan att tveka så bara gav dom mig filtret för 1600...

Skickat med Tapatalk
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Räka
    Reg.datum
    apr 2010
    Län
    Stockholm

Mina räkor

53l Körsbär

Mina snäckor

Anentome Helena

Mina krabbor

Citat Ursprungligen postat av luddeg Visa inlägg
    Synd man inte kikade in där när man var i trakterna för ett tag sen. Visst öppnades butiken 23/5 eller kan jag ha sett fel?
    Vad jag minns av Hornbach Botkyrka så var det ganska bra priser när jag var där. Är det någon som vet om det är ungefär
    samma upplägg i båda butikerna?
    Javisst, 23/5 var det.
    Jag har själv inte besökt Hornbach Botkyrka men jag kan tänka mig att det borde vara något liknande. Om inte annat så tycker jag att Sundbyberg har ett rikt utbud av tillbehör, både av välkända märken och lite mindre.

Räkoholist
    Reg.datum
    feb 2010
    Län
    Värmland

Mina räkor

CR S-SSSS
    Cherry
    Raibow
    Amano

Mina snäckor

Physa
    Kanelbullar
    Malajer
    Posthorn
    Lila Äpplen

Någon som varit där på sistone?? Ska dit imorrn och behöver "lite" amanosar.

Räkoholist
    Reg.datum
    feb 2010
    Län
    Värmland

Mina räkor

CR S-SSSS
    Cherry
    Raibow
    Amano

Mina snäckor

Physa