+ Svara på ämne
Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2 3 4 5 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 63

Ämne: TÄVLING på ShrimpAuction.com

Superräka camaróns avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Kronoberg
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Red wine Pana x2
    Red wine x2
    Red Kong Extreme” x3
    blue bolt, x2
    50% cr cb

(Nu tillbaka efter något års upphåll)

Mina snäckor

2 tyllisar förmåga posthorn:)

Citat Ursprungligen postat av meduart Visa inlägg
    Hehe jo jag börjar faktisk skratta åt att jag var nog osmart i detta. Ville typ ha en fight där man typ fightas till klockan 01.00 eller senare för att man riktigt kämpat typ, men jag tror min ide i huvudet lätt myyycket bättre än verkligheten tyvärr.

Men jag har också gjort felet att försöka göra alla nöjda med deras önskan av funktionerna för sidan och auktionerna vilket bara riktat negativ energi mot sidan tyvärr.

Man kan väl inte göra alla nöjda har jag förstått , kanske borde göra 1000 sidor så alla får sin personliga sida hehe, skoja.

Men nu känns det att jag gör för många förändringar så jag tror att jag låter det vara som det är just nu och fixar det på bästa sätt efteråt, man måste förstå att jag har en kompanjon och han har vissa ideer och jag andra så man får typ slåss om förändringar

hahah men jag tror min ide i huvudet lätt myyycket bättre än verkligheten tyvärr.
    de är du de man

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Superräka meduarts avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Skåne

Mina räkor

Pure Red Line
    King Kong
    BlueBolt
    F1
    Snow White

Citat Ursprungligen postat av camarón Visa inlägg
    hahah men jag tror min ide i huvudet lätt myyycket bättre än verkligheten tyvärr.
    de är du de man

Hehe

Superräka camaróns avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Kronoberg
    Blogginlägg
    1

Mina räkor

Red wine Pana x2
    Red wine x2
    Red Kong Extreme” x3
    blue bolt, x2
    50% cr cb

(Nu tillbaka efter något års upphåll)

Mina snäckor

2 tyllisar förmåga posthorn:)

Räka
    Reg.datum
    feb 2012
    Län
    skåne

I thought adding 2 extra minutes for each new bid was DUMB to say the least. A end time should be just that else it goes on for far too long. I have better things to do than sit and bid for an indefinate amount of time. I will not be bidding again. I will apologise for my bid of 5000+ but i forgot to delete the last number before adding a new one.
    Very disappointing i must say.

Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Skåne

Mina räkor

Pure Red Line
    King Kong
    BlueBolt
    F1
    Snow White

Citat Ursprungligen postat av nano66 Visa inlägg
    I thought adding 2 extra minutes for each new bid was DUMB to say the least. A end time should be just that else it goes on for far too long. I have better things to do than sit and bid for an indefinate amount of time. I will not be bidding again. I will apologise for my bid of 5000+ but i forgot to delete the last number before adding a new one.
    Very disappointing i must say.

That was actually the point of the competition!
    That people wouldnt have the tolerens to stay biding or that they forgett to bid and there will be a winner!
    Some like it and some dont, cant please everyone. Sorry that you feel that the method we used for this perticular competition.
    And for the bidding of 5000 you got banned from bidding, we cannot get in your mind and feeling, knowing what you were thinking about, so there is a responcibility from you to contact us and tell us what happened, then we can figger out if the explanation is like it happened or not! If yes, we let you bid again!

Thank you verry much for participating.

Best regards
    Meduart
    Senast redigerad av meduart den 2012-07-28 klockan 07:10.

Räka
    Reg.datum
    feb 2012
    Län
    skåne

Citat Ursprungligen postat av meduart Visa inlägg
    That was actually the point of the competition!
    That people wouldnt have the tolerens to stay biding or that they forgett to bid and there will be a winner!
    Some like it and some dont, cant please everyone. Sorry that you feel that the method we used for this perticular competition.
    And for the bidding of 5000 you got banned from bidding, we cannot get in your mind and feeling, knowing what you were thinking about, so there is a responcibility from you to contact us and tell us what happened, then we can figger out if the explanation is like it happened or not! If yes, we let you bid again!

Thank you verry much for participating.

Best regards
    Meduart
    Well i will give the bids a miss from now on sorry. Some of us are working and are unable to spend all day bidding. I will stick to fairer auction websites in future. Congratulations to you jompii for winning.

Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Skåne

Mina räkor

Pure Red Line
    King Kong
    BlueBolt
    F1
    Snow White

Well i will give the bids a miss from now on sorry. Some of us are working and are unable to spend all day bidding. I will stick to fairer auction websites in future. Congratulations to you jompii for winning.

Thats okej, sorry you feel that way.
    The auction is not adapted to you or anyone elses daily life but your mind on the matter is noted, thank you verry much for your criticism

Håller med!
    Tyckte det blev rörigt. Tänkte faktiskt regga mig och börja buda när jag såg att det inte var någon stopptid.
    Man kan ju inte först skriva en sluttid och sen ändra det under auktionens gång. För mig blir det bara oseriöst, men det är ju min åsikt. Jag tycker du har blåst de som reggat sig på en normal auktion som du utlovade.
    Kl 10.21 skrev du: "1 timme kvar, spännande spännande" sen spårade auktionen ur helt med extra minuter som varade hela dagen och kvällen. För mig är detta att lura folk till att regga sig, men jag hoppas det inte var ditt syfte.

Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Skåne

Mina räkor

Pure Red Line
    King Kong
    BlueBolt
    F1
    Snow White

Citat Ursprungligen postat av AnetteJ.T Visa inlägg
    Håller med!
    Tyckte det blev rörigt. Tänkte faktiskt regga mig och börja buda när jag såg att det inte var någon stopptid.
    Man kan ju inte först skriva en sluttid och sen ändra det under auktionens gång. För mig blir det bara oseriöst, men det är ju min åsikt. Jag tycker du har blåst de som reggat sig på en normal auktion som du utlovade.
    Kl 10.21 skrev du: "1 timme kvar, spännande spännande" sen spårade auktionen ur helt med extra minuter som varade hela dagen och kvällen. För mig är detta att lura folk till att regga sig, men jag hoppas det inte var ditt syfte.

Ingen tid har lagts till utan sidan lägger minuterna automatiskt själv för varje bud. Slut tiden var då när jag skev 1 timme kvar. Men när man närmar sig sluttiden ökar minuterna för varje bud av auktionsidan automatiskt. Det är en funktion sidan har som man kan läsa på Hjälp sektionen.

Det jag missade var att skriva att man skall gå till Hjälp sektionen och läsa hur det fungerar, beklagar detta.

Fast allvarligt, vi snackade inte om några minuter, det var iaf minst 8 h som du höll kvar alla som ville deltaga och vinna.
    Skall eg inte bry mig eftersom jag inte ens var med, men tycker att många borde känna sig lurade då jag själv hade gjort det.

Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Skåne

Mina räkor

Pure Red Line
    King Kong
    BlueBolt
    F1
    Snow White

Citat Ursprungligen postat av AnetteJ.T Visa inlägg
    Fast allvarligt, vi snackade inte om några minuter, det var iaf minst 8 h som du höll kvar alla som ville deltaga och vinna.
    Skall eg inte bry mig eftersom jag inte ens var med, men tycker att många borde känna sig lurade då jag själv hade gjort det.

Ingen höll eller tvinga någon att delta eller tävla, en helt frivillig akt att försöka vinna GRATIS räkor om man nu vill det.
    Man kan gå ifrån när man velat, står också i beskrivningen att man måste ha tålamod och ork att buda.

Trodde inte det skulle vara så komplicerat att ge bort något gratis!

När man kommer in i en sida ska man nog gå in och läsa i Hjälp sektionerna och läsa hur allt fungerar eller?

So is this happening with every auction now ? With the added minutes ?

Reg.datum
    jul 2011
    Län
    Skåne

Mina räkor

Pure Red Line
    King Kong
    BlueBolt
    F1
    Snow White

Citat Ursprungligen postat av JenL Visa inlägg
    So is this happening with every auction now ? With the added minutes ?
    No this is an funktion you can choose, like the "sniper" funktion.

The auction can be chosen to end at that specific time.
    And you can choose to have the 2 min extra adding time, that is used to let people have a chance to win the auction. For example people have to go to the bathroom, or get a drink or whatever.

We used the 2 min time because we wanted people to fight for it to put it simply. But this was not liket by some people, but we are a bit at fault here. We should have made a real therall description on exactly how this works, we just took for granted that people read the rules and such on the Help section and personally we thought that how we explained it, that people would get it but like i said before, it sounded great in our head but not so therall in the description.

But i personally think that u have to understand that we are just starting, we give something out FREE, and nobody is obligated to join or to bid!

I dont get when somebody is kind you slap him on the face, so to say.
    The main part of our site is to not rip anyone off and be kind and respectfull and help in any way!

Sorry for the long awnser.

Best regards
    Meduart

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Nu kan jag inte hålla mig längre från att ge min syn på den här soppan.

Jag skriver här mitt första och sista inlägg som privatperson (Inte moderator) ang Shrimpauction.

Jag tycker de här auktionssidorna är rena skämtet där allt handlar om vilken hundradel man lägger sitt bud. Slutar auktionen kl 20.00 den 1 September och det inte finns någon förlängning med tex 2 min efter varje bud, så handlar det bara om att sitta med klockan i handen och lägga rätt bud 1 sekund innan auktionen slutar. Om många gör likadant blir det såklart väldigt tråkigt.

Om man vill ha en rättvis auktion måste det finnas en funktion som gör att man kan förlänga efter sluttiden om det kommer in nya bud precis innan stängning.

Om jag sedan ska tycka till om just Shrimpauction, så är min åsikt att det redan finns ett antal stora bra auktionssidor på nätet där det säljs/auktioneras ut räkor. Att locka personer utanför Sverige som vill börja använda shrimpauction tror jag blir svårt.

Det som är positivt är att alla de här misstagen sker nu innan den stora massan hittar in till sidan och börjar använda den.

Jag skulle bli förvånad om shrimpauction finns kvar och fungerar om 1 år, men jag hoppas jag har fel.

Det här är som sagt min personliga åsikt.....
    There be shrimp!

Räkrom klons avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Län
    Södermanlands län

Mina räkor

White Pearl, Amano, Tiger, Körsbärs, Crystal black, Rili

Mina snäckor

Rosa äppelsnäckor, Elfenbensvita äppelsnäckor

Nu vill jag faktiskt försvara auktionen lite. (Jag känner inte människorna bakom). Visst, jag kan hålla med, det drog ut på tiden väldigt. Det började kännas som att folk aldrig skulle ge upp helt, men då undrar man ju också varför folk hängde i så länge... Jo, man hade ju chans att vinna något GRATIS!!! En normal budgivning på den sidan skulle ju aldrig hålla på så länge, då folk inte är beredda på att ge hur mycket som helst för en räka eller snäcka mm. Saken var ju den att man här inte bjöd med sina egna pengar, utan man kunde bjuda hur mycket som helst. I vanliga fall så stoppas man ju av sin egen plånbok (och dess innehåll). Detta var ju ett sätt, antar jag i alla fall, att folk skulle hitta denna sida och se hur det går till där. Jag, personligen, har faktiskt hittat en sida som jag kan tänka mig att gå in på lite då och då (även om jag inte handlar särskillt ofta). (De har ju även saker till "fast pris" där - då behöver man inte buda).

Förlåt det långa inlägget - å jag förstår att många blev irriterade, men detta var ju en särskild budgivning där det var gratis att delta. Låt inte det förstöra för de andra auktionerna på denna sida. Ha nu en trevlig helg allihop.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg