+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 20

Ämne: Är Ebi Shop bra?

Räkrom
    Reg.datum
    okt 2012
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Rili

Mina snäckor

Blå samt bruna posthorn
    Tylomelania

Är Ebi Shop bra?

Är Ebi Shop ett bra ställe att handla växter och räkmat ifrån? Tänker på kvalitet på sina saker samt priset.
    Eller kan jag lika gärna handla på Hornbach?

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

bra tråd
    svar: ja
    Jag kallas Fisken. Nu även i sluten förpackning..
    Udda signatur må hända, men det är så jag jobbar.

Guldräka Sultanens avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Län
    Västra Götaland

Mina räkor

CR SS
    White Pearl
    Rili

http://www.pimpyourshrimp.com/sv/ är billigare på en del saker billigare så du kan ju kika där med. Inte handlat där men det är en på forumet som har den så det kan du nog lita på tror jag

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Den som har Ebishop är vår Adnim här Johnny W och han har hjälp av Janne Johansson som är en av Moderaterna här på forumet, så dom är pålitliga och har snabba leveranser och de säljer heller ingen skit, kan varmt rekommendera dem

Sen har vi ju som redan sagt Pimp Your Shrimp som drivs av JenL här, lika kanonbra och pålitlig även hon, köpte där sist nu kóch kan varmt rekommendera henne hon har heller ingen skit
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

6. Like hoomiii gillade inlägget.
    Räkrom Kyriies avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Län
    Östergötland

Mina räkor

Neocaridina heteropoda;
    Red Sakura
    Yellow neon fire stripe

Caridina cf. Cantonensis;
    Blue Tiger

Mina snäckor

Rosa, Guld/rosa, bruna, blå posthorn, tylomelania sp, Faunus sp, lila äppelsnäckor, zebra snäckor

Jag har handlat ifrån båda vid flera tillfällen o aldrig varit missnöjd me något Tycker båda är snabba på leveransen och har super bra varor, bara massa plus o rekomendationer ifrån mig

Räkmaniac shrimpcoctails avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Län
    Södermanland

Mina räkor

PBL Benibachi
    PRL Nordic Star mitt eget koncept.
    PWL brilliant Bees
    King Kong
    Blue Bolt
    Bloody mary
    Sakura Red

Det är väl just leveranserna som krånglat för mig några gånger med upp till en veckas tid, men det kan vara tillfälligheter. Aviseringen har inte fungerat så bra då mitt nya mob.nr. för SMS avisering sedan ett år tillbaka är knutet till en mobil växel med ett 0320 som första nummer och det sätter myror i huvudet på en del som skickar. För övrigt är servicen bra men en del priser kan upplevas som lite höga.
    Ingen ska behöva att köpa dåliga räkor som inte håller måttet och bli besviken över köpet!

Guldräka Sultanens avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Län
    Västra Götaland

Mina räkor

CR SS
    White Pearl
    Rili

Senaste beställningen jag la tog också närmare en vecka innan det var hemma, men frågan är om man inte blivit bortskämd med snabba leveranser ifrån andra ställen, beställde en dator ifrån inet.se på Onsdag morgon, hade den i handen på Torsdag eftermiddag.. Men jag tror inte man kan kräva så snabb orderhantering ifrån ett så litet företag som tillhandahåller en så nichad tjänst utan, gissar jag, några större förtjänster.

Är glad att det faktiskt finns två svenska dedikerade "räkbutiker" att välja på

Guldräka Marcuss avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Län
    Blekinge

Absolut, det är några få personer som vill tillhanda oss det vi önskar till våra räkor, vi får vara glada att vi har några få svenska räk-butiker
    Tycker bra lika om både pimpyourshrimp som ebishop. bra butiker!
    Senast redigerad av Marcus den 2012-11-06 klockan 21:08.

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Tack, det värmde med lite positiva kommentarer med. Jag driver ebishop med Andreas Keller, vi jobbar båda full tid med annat och har inte möjligheten att på dagtid ta hand om ordrar och annat som rör shopen. Jag hade gärna bara sysslat med räkorna och ebishop om pengarna hade räckt till. Som ni nämner är det i princip bara för intressets skull jag och Andreas orkar köra vidare med shopen, inkomst mässigt har shopen inte dragit in många kronor. Jag vill att det ska finnas en svensk shop som säljer bla mat och soil, så man slipper dyra frakter från Tyskland och ibland flera veckors leverans som var fallet innan ebishop fanns.

Att det i bland dröjer någon dag extra att få i väg varorna är helt enkelt för att jag just nu är inne i en flytt och renovering samtidigt, att sedan skrivare och internet strular i nya lägenheten gör inte saken lättare.

Angåeende våra växter och mossor, vill jag nämna att det inte är några inköpta växter som gått ovan vatten med bekämpningsmedel och annan giftig växtnäring. Alla våra växter går utan kontgjord gödning och tillsammans med mina räkor.
    There be shrimp!

12. Thanks JenL tackade för inlägget.
    Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Citat Ursprungligen postat av Janne Johansson Visa inlägg
    Tack, det värmde med lite positiva kommentarer med. Jag driver ebishop med Andreas Keller, vi jobbar båda full tid med annat och har inte möjligheten att på dagtid ta hand om ordrar och annat som rör shopen. Jag hade gärna bara sysslat med räkorna och ebishop om pengarna hade räckt till. Som ni nämner är det i princip bara för intressets skull jag och Andreas orkar köra vidare med shopen, inkomst mässigt har shopen inte dragit in många kronor. Jag vill att det ska finnas en svensk shop som säljer bla mat och soil, så man slipper dyra frakter från Tyskland och ibland flera veckors leverans som var fallet innan ebishop fanns.

Att det i bland dröjer någon dag extra att få i väg varorna är helt enkelt för att jag just nu är inne i en flytt och renovering samtidigt, att sedan skrivare och internet strular i nya lägenheten gör inte saken lättare.

Angåeende våra växter och mossor, vill jag nämna att det inte är några inköpta växter som gått ovan vatten med bekämpningsmedel och annan giftig växtnäring. Alla våra växter går utan kontgjord gödning och tillsammans med mina räkor.
    Aha, men från början var det ju Johnny Wong som hade Ebishop väl?, för jag har i alla fall handlat av honom för ett bra tag sedan om jag inte misstagit mej totalt

Bra är ni i alla fall att ha att göra med även om glasburkarna med Ebigold räkmaten försvann
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Det stämmer, det var Johnny Wong som startade shopen, vi tog över den 1 Jan 2012
    There be shrimp!

Citat Ursprungligen postat av shrimpcoctail Visa inlägg
    Det är väl just leveranserna som krånglat för mig några gånger med upp till en veckas tid, men det kan vara tillfälligheter. Aviseringen har inte fungerat så bra då mitt nya mob.nr. för SMS avisering sedan ett år tillbaka är knutet till en mobil växel med ett 0320 som första nummer och det sätter myror i huvudet på en del som skickar. För övrigt är servicen bra men en del priser kan upplevas som lite höga.
    Jag har lärt Janne hur man gör så att påminnelsen kommer via brev i fortsättningen
    Tur vi lyckades fixa ut ditt paket till slut!

Guldräka Champis_Sannas avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Län
    Västergötland

Mina räkor

Crystal Red
    Crystal Black

Mina snäckor

Posthorn

Jag rekommenderar Ebishop. Alltid bra service och oftast kommer paketen någorlunda fort också. Kvalitet

Räkyngel Sprettfisks avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Län
    Norge

Mina räkor

Sort Tiger,Blå Tiger,Rød Rilli og amanoreker.

Har også god erfaring med Ebishop. Fortsett med det gode arbeidet

Räkmeister Sanna Karlssons avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Uppsala

Mina räkor

Caridina cf. cantonensis:
    Tiger, blå tiger, deep blue tiger
    Crystal red grad a-c, s,ss,sss, crystal black grad a-c, s,ss,sss
    Redruby, kingkong, många varianter + blue shadow, Blue bolt, mosura
    Pinto

Caridina cf. babuti:
    var. green

Neocaridina heteropoda:
    Var. red: körsbär, sakura
    Var. yellow: gul neon fire stripe
    Var. orange, rilli
    Blue jelly

Mina snäckor

Rosa och blå posthorn, malaysiska sandsnäckor, physor,

Medaljer

Sv: Är Ebi Shop bra?

Jag handlar också både från ebishop och pimp your shrimp pch är kanon nöjd med båda :-D

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Att bara ha en sort är omöjligt!
    https://sites.google.com/site/sannashrimpfarm/home

+ Svara på ämne

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg