Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 50

mne: Tyvrr r frsljning av ppelsnckor frbjuden p redbee

Tyvrr r frsljning av ppelsnckor frbjuden p redbee

Som ni skert sett s har all handel/transport av ppelsnckor frbjudits inom hela EU. Entusiaster kan odla de snckor som de har hemma men tyvrr inte sprida dessa till andra.
    Annonser angende ppelsnckor kommer tas bort tyvrr.

2. # ADS
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

handel/transport gller de ven om man ge bort dom ?
    har faktiskt inte sett eller hrt detta frren nu!! men vldigt bra veta

Citat Ursprungligen postat av proggster Visa inlgg
    Varfr?
    http://www.redbee.se/showthread.php/...d-in-entire-EU
    Brjar dock inte att glla frrn 1 Januari 2013.

Thaifighter

Citat Ursprungligen postat av thaifighter Visa inlgg
    http://www.redbee.se/showthread.php/...d-in-entire-EU
    Brjar dock inte att glla frrn 1 Januari 2013.

Thaifighter
    Det brjade glla 10 november 2012.
    Senast redigerad av Sanna Karlsson den 2012-11-17 klockan 11:59.

Sv: Tyvrr r frsljning av ppelsnckor frbjuden p redbee

Hej!

Jag hnvisar till jordbruksverket fr detaljer. Det brjade glla 10 november (enligt vad jag kan se p jordbruksverket) Enda gngen man fr transportera r om de ska destrueras dvs brnnas.

S illa r det just nu och de kommer se ver denna tgrd om ett par r.

Eftersom det idkas en del handel hr som r relativt knd inom akvariehobbyn s r det viktigt att vi efterlever detta.

De lobbygrupperingar fr akvariehobbyn kan nog tjna p det i framtida beslut.

Hr r man borta en vecka p Gran Canaria och s kommer hem till detta?
    Vad r anledningen? r det bara just denna art?
    Jag kallas Fisken. Nu ven i sluten frpackning..
    Udda signatur m hnda, men det r s jag jobbar.

S efter 1 januari r det stopp?
    Jag kallas Fisken. Nu ven i sluten frpackning..
    Udda signatur m hnda, men det r s jag jobbar.

Citat Ursprungligen postat av Fiesk Visa inlgg
    S efter 1 januari r det stopp?
    citat frn jordbruksverkets hemsida " Beslutet trdde i kraft den 10 november 1012"

detta landet r ett vldigt sjukt land ! allt som r kul r olagligt ! allt som r kul r nu mera olagligt !
    jvligt trtt p detta skitet !! (tur man flytta snart)

Sv: Tyvrr r frsljning av ppelsnckor frbjuden p redbee

Varfr ska vi, som bor i sverige, drabbas av Spaniens problem? Finns inte en chans att dessa snckor kan verleva en svensk vinter.

Skickat frn min GT-N7100 via Tapatalk 2
    Rkor i alla akvarium - Frena er!

Citat Ursprungligen postat av camarn Visa inlgg
    detta landet r ett vldigt sjukt land ! allt som r kul r olagligt ! allt som r kul r nu mera olagligt !
    jvligt trtt p detta skitet !! (tur man flytta snart)
    Haha snacka om att verreagera, detta gller ju dessutom hela EU. Dessutom var/r vl Sverige emot att regler som dessa skulle glla hela EU?

Man fr vl hoppas att regler som dessa ses ver och ndras, jag tycker sjlvklart att vissa arter ska vara frbjudna. Ingen snack om saken, bevisligen klarar folk inte av att tilltas hlla vad som helst. Just ppelsnckor och vissa krftor tex r ju dock helt meningslst att frbjuda hr i och med att de inte kan gra skada i naturen hr. Problemet blir vl att handel med djur mellan EU-lnder mste regleras d.

ppelsnckor kunde jag i och fr sig inte bry mig mindre om jag tycker frvisso synd om alla proffesionella odlare och affrer som inte fr ersttning men jag har ingen intresse av dem sjlv, dremot s blir man ju lite nervs vilka fiskar som blir frbjudna hr om alla fiskar som kan klara sig i spanien tex, ska frbjudas hr ocks. Dessutom borde vl Neocaridina-rkor kunna klara sig i ngot EU-land?
    Senast redigerad av Pierre_N den 2012-11-17 klockan 13:52.

Citat Ursprungligen postat av Pierre_N Visa inlgg
    Haha snacka om att verreagera, detta gller ju dessutom hela EU. Dessutom var/r vl Sverige emot att regler som dessa skulle glla hela EU?

Man fr vl hoppas att regler som dessa ses ver och ndras, jag tycker sjlvklart att vissa arter ska vara frbjudna. Ingen snack om saken, bevisligen klarar folk inte av att tilltas hlla vad som helst. Just ppelsnckor och vissa krftor tex r ju dock helt meningslst att frbjuda hr i och med att de inte kan gra skada i naturen hr. Problemet blir vl att handel med djur mellan EU-lnder mste regleras d.
    ja jag hade flippade p en annan sak redan ! s blev de en liten efterskalv nr jag lste det med !
    s f jhu klart be om mitt lilla mindre vredes utbrottt ! men st kvar i min tycke att svergie frbjuder allt roligt !
    (syfta inte p snckorna nu) finns s mycket mer suck* kunde igentligen inte hller bry mig mindre men i stridens heta HAHA

ja snart f vi inte ha banaflugor heller fr dom bli vl ngon hlsorisk dom med suck*
    Senast redigerad av camarn den 2012-11-17 klockan 13:52.

Det r bara acceptera detta och gilla lget. Vill man s finns det officiella vgar att g fr att framfra sina klagoml.

kan inte se behovet i nulget men regler r regler och de skall fljas. Speciellt inom ett sdant hr medie/forum. Tummar man p reglerna drabbar det alla aktiva medlemmar, och de vill man ju inte!

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •