Resultat 1 till 6 av 6

mne: Fullstndig 2kgs Co2 anlggning inklusive tillbehr(glasdiffusorer, backventil)

Superrka JWZs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    403

Mina rkor

Red crystal, Black crystal, Snow white crystal, Taiwan bees, 50%, White pearl, Macrobrachium Assamense, Amano.

Mina snckor

Sandsnckor.

Fullstndig 2kgs Co2 anlggning inklusive tillbehr(glasdiffusorer, backventil)

Allt sljes fr 1850kr plus frakt eller hgstbjudande (vet ej vad frakten gr p). Kan ven hmtas hemma hos mig i Gteborg.

2kgs tub med magnetventil och frgrening fr upp till tre slangar frn US aquaristik. Provtryckt i Tyskland 2011/7. Tryckmtaren str fortfarande p 52. Vet ej hur mycket Co2 som r kvar i tuben.

2st strre oanvnda glasdiffusorer, 2st begagnade mindre glasdiffusorer(lmpliga fr nanostorlek upp till 60L), 2st ledningskrkare fr att snyggt fsta slangen vid akvariumkanten, 6st backventiler i glas varav 2st r begagnade, cirka 5 meter genomskinlig plastledning fr Co2 samt diverse sugproppar fr diffusorer och de andra tillbehren.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Rkyngel bumblegoats avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ln
    Vstra Gtalands ln
    Inlgg
    55

Mina rkor

Rili
    Sakura
    Crystal Red
    Crystal Black

Mina snckor

Malaysisk sandsncka
    Posthorn

Hur hg r en sdan tub? Har varit sugen p en sdan ett tag nu, men frgan r om jag kan f in den under akvariet...

Superrka JWZs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    403

Mina rkor

Red crystal, Black crystal, Snow white crystal, Taiwan bees, 50%, White pearl, Macrobrachium Assamense, Amano.

Mina snckor

Sandsnckor.

47 centimeter (+/- 1cm).

Skulle tro att det funkar bra om den str med svag lutning ocks.

Superrka JWZs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    403

Mina rkor

Mina snckor

Sandsnckor.

Ingen som r intresserad? Mycket prylar och helt komplett. Man slipper kpa till ngot och man kan kra alla tre utlinjerna p individuella instllningar.

Citat Ursprungligen postat av JWZ Visa inlgg
    Ingen som r intresserad? Mycket prylar och helt komplett. Man slipper kpa till ngot och man kan kra alla tre utlinjerna p individuella instllningar.
    Hejsan, jag r intresserad. Har dock ingen erfarenhet av Co2 anlggning s jag undrar ett par saker...
    1. Kan man ha denna till ett 112 liters akvarium?
    2.Finns dr med bruksanvisning s jag vet hur man skall anvnda denna.

Superrka JWZs avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    403

Mina rkor

Mina snckor

Sandsnckor.

Jag r vl inte heller ngon expert direkt men jag kan frska svara:

1. Det gr bra. Men det beror lite p vad fr typ av akvarium du har. r det smockfyllt med krvande vxter s kommer det g t mer co2 n i ett mer normalt akvarium. Jag skulle tro att en 2kgs tub rcker ver ett halvr fr ett normalt vxtakvarium med hyfsad cirkulation. Den kanske rcker lngre beroende p hur mycket co2 du behver. En pfyllning av tuben kostar cirka 300kr.

2. Bruksanvisningen r p tyska. Dock r det bara monteringsanvisningar. Med hjlp av den och lite bilder p internet lyckades jag som aldrig haft co2 innan montera anlggningen. Nu r allting monterat s det r lite lttare att se hur delarna suttit om du skulle behva montera isr.
    Om du vill ha information om hur mnga bubblor i sekunden och liknande som skall anvndas i akvariumet s r nog internet bsta kllan.

Taggar fr det hr mnet

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •