+ Svara på ämne
Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 37

Ämne: Interaquaristik

Administratör Johnny Wongs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Län
    Stockholm

Mina räkor

Opae Ula

Interaquaristik

Namn: Interaquaristik
    Länk: http://www.interaquaristik.de
    Beskrivning: Tysk webbutik som säljer bland annat räkor

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Superräka
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Västragötaland

Re: Interaquarisik

Beställde räkor från detta ställe som de skickade i slutet på veckan och därmed fast på posten eller tullen över helgen. paketet tog 5 dagar att komma fram allt stendött vid ankomst. Hade dessutom betalt för expresspaket.

När vi så äntligen fick paketet och öppnade låg "värmepaden" högst upp i paketet. Vattnet med räkorna helt iskallt.

Jag skrev och på pekade detta och de ville ha bilder på de döda räkorna. Sedan skyllde de på att de inte visste att det var till utlandet paketet skulle till.

Anna

Superräka
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    uppsala

Mina räkor

Crystal red
    crystal black
    golden
    körsbär gula å röda
    rainbow

Mina snäckor

posthorn

Tråkigt att dom inte klarade resan har oxå funderat på att köpa från tyskland så några frågor .
    Vad för slags räkor var det ?
    Kom räkorna i breathingbags ?
    Var det ett välisolerat paket ?
    mvh/bjorsa

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

En till oseriös !! Är tyskar så ohederliga eller ??? Man måste tydligen åka ner till Tyskland med färgan om man ska köpa räkor :twisted: :twisted: !!!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

I think that when ordering from Germany you need to make very clear that they need to send living animals on mondays. Tell them that there is no postal service on weekends in Sweden. It is best (and easy for me to say because I am german) to call them beforehand when you order and make it very clear to them that they are sending to another european country and that they need to pack and send on the correct days.

There is a reason why the Logemanns do not send their räkor outside of Germany - they know that a lot can go wrong.

So far I have only ordered plants and other stuff from Interaquaristik, no living animals. The snails I got from them I let them send to my parents and they came to visit me by plane the next day.

The problems I have had with Interaquaristik so far is more that they do not have things available and do not tell you that they are not available. Instead they order them and that takes time and all the while you wait and wait for your shipment since their website said "Shipping within 2 days".

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Det kan nog hända att det fungerar så, men inte när det gälde Aqua Tropic som blåste mej, för 1 maj är väl en helgdag även i Tyskland? Har dom utdelning av post i Tyskland även på veckoslut och helger Jen?
    Jag tycker det är oseriöst att skicka till annat land på en fredag som också var fallet i mitt fall med Snöflingorna och sen kan dom väl läsa även i Tyskland antar jag, för det står klart och tydligt att adressen är tex Gothenburg, Sweden och på mitt paket hadde dom klistrat ett exportmärke :twisted: :twisted: !!!
    Nej du Jen det finns defentivt skojjare här :twisted: :twisted: !!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Superräka
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Västragötaland

Jag beställde babaulti green och 4 sulawezi sniglar. Skalen på sniglarna hade te klippt av toppen på och det var nog inga sniglar i skalen längre heller.

Superräka
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Västragötaland

Bra tycker jag att sån't här kommer fraam så fler slipper slösa pengar på grejor som inte kommer fram.

Är förvånad att dom finns kvar,köpte från dom för en 6 år sedan ingen direkt katstof men klantigt ,snålt och amatörmässigt packat.

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Så har vi då 2 oseriösa på listan som inte kan rekommenderas, frågan är om man törs beställa av de övriga, någon av dem hadde en jäkligt läcker Sulawesiräka som bara var snygg. Det ser defentivt ut som om man måste ta båten till Tyskland och handla i egen hög person !!!!

Vi är 2 som blivit blåsta på kort tid, jag blir så djä..... förbannad :twisted: :twisted: !!!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Trist med oseriösa säljare, det finns dock många väldigt bra med i Tyskland.

Sulawesiräkor är en väldigt stor chansning att beställa från Tyskland. De är extremt transportkänsliga och dör en i påsen så blir vattnet snabbt förorenat och dödar de andra.

Det bästa är helt klart att handla dem från odlare i Sverige, direkt i butik eller så nära "hemmet" som möjligt.
    There be shrimp!

Superräka Nedros avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Län
    Stockholmslän

Mina räkor

Inga förnärvarande

Mina snäckor

Inga förnärvarande

hmm tråkigt med butiker som ska lura folk och inte klarar av att sälja på ett professionellt sätt. =/
    80L sällskapsakvarium
    18,5L räk akvarium
    15,5L räk akvarium

Superräka
    Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    uppsala

Mina räkor

Crystal red
    crystal black
    golden
    körsbär gula å röda
    rainbow

Mina snäckor

posthorn

Citat Ursprungligen postat av Anna.H
    Beställde räkor från detta ställe som de skickade i slutet på veckan och därmed fast på posten eller tullen över helgen. paketet tog 5 dagar att komma fram allt stendött vid ankomst. Hade dessutom betalt för expresspaket.

När vi så äntligen fick paketet och öppnade låg "värmepaden" högst upp i paketet. Vattnet med räkorna helt iskallt.

Jag skrev och på pekade detta och de ville ha bilder på de döda räkorna. Sedan skyllde de på att de inte visste att det var till utlandet paketet skulle till.

Anna
    Det måste varit posten för om tullen tagit hand om paketet och öppnat det så hade det stått på paketet .

mvh/bjorsa

Reg.datum
    Jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Jag tycker det tyder på mycket dålig packning här även om dom hadde värmepåsar. Var inte lådan isolerad med frigolit inuti?
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Superräka
    Reg.datum
    Apr 2010
    Län
    Västragötaland

Nej, De var packade i vanlig plastpåse.
    Anna

quote="bjorsa"]
    Citat Ursprungligen postat av Anna.H

Anna
    Det måste varit posten för om tullen tagit hand om paketet och öppnat det så hade det stått på paketet .

mvh/bjorsa[/quote]

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg