Sidan 4 av 4 FrstaFrsta ... 234
Resultat 46 till 57 av 57

mne: Vr nya akvariekllare :)

Skit fint. Skulle man bara haft en liten kyl och en kok platta hade jag ltt kunnat bo i det rummet
    Vill ocks ha ett snt fint rk rum
    Fia 67

2. # ADS
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Tack s mycket! Nr nsta ln kommer blir det att kpa lite nya rkor!

Skickat frn min C6603 via Tapatalk

En liten uppdatering p hur det gr/gtt under sommaren hade varit intressant. Vad har du fr ventilering.
    D det r en kllare, s undrar jag hur uppfattar du att fukten och vrmen pverkar s hr sommartid. Och om det r mnga lysrr till karen, vad uppsakattar du ha fr energifrbrukning till rummet.
    Har du drnerat bra, eller trnger fukt in genom vggen? Jag har sjlv lite kalk flckar p vggarnas nedre del som utsndras d fukten trnger igenom sommar som vinter.

Mnga frgor, men det vore kul att hra hur andra har det.

H.

Herregud s fint!
    *Blir riktigt avundsjuk och funderar p att snatta avelskatternas hangout-rum/parningsrum/kattungerum och gra om det till akvarie/terrarie-rum...*
    Sprkpolisen 14.2: Det heter "HV". Med "".

En liten uppdatering d
    Vi har ingen mekanisk ventilering utan det r endast sjlvdrag dr nere i kllaren.
    Nu nr vi har tropiskvrme med hg luftfuktighet ute s har vi det ven i kllaren och ligger d p strax ver 70% i luftfuktighet dr nere.
    Vid lite mer normala vderfrhllanden s ligger luftfuktigheten dr nere p 40-60% ungefr (vintertid runt 40%).

Vi har inga problem med att det trnger in fukt genom vggarna, det var fuktigt i ena hrnet nr vi flyttade in men efter att vi drog loss vvtapet och mlade med silikatfrg s har det torkat ur.

Energifrbrukningen hmm, ja.. Det r 30w lysrr x 24st (tnda 10h/dygn), sen har vi en sidkanalare p 120w som driver alla karen med luft. Ngra powerheads hr och dr hos de som har behov av det.

Vrt strsta problem var nr akvarierna brjade lcka ett efter ett. Tyvrr r det dligt silicon i alla som vi drog igng direkt vid flytt s det r ganska mnga som brjat lcka. Vi frskte ligga steget fre ett tag men det gick inte till slut.

Och en frsk bild p hur det ser ut dr nere ocks, ett omsiliconat kar syns p bilden. Det ska fyllas igen om ett par dagar

IMG_2132c.jpg
    Senast redigerad av keen-eyed den 2014-08-03 klockan 19:44.

Ser riktigt bra ut, blir avis.
    Using Tapatalk

Kanonfint har du ftt till det ju
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Tack fr uppdateringen. Ser ut som ett mysigt, 24 kanals tv rum, hehe.

synd p alla lckage, hade dem sttt tomma en lngre tid eftersom dem lcker.

Jag har ju mitt rum i pannrummet s det blir vldigt varmt dr vid sdana hr temperaturer, dessutom har jag lysrr som vrmer upp med flera hundratals watt extra.

torrt har jag sklart fr att det vdras friskt hela ret, men kalket kryper ut ur putsen lngst ner p vggen som r utt, vilket gr att putsen p vggen r pors och vill falla isr.

H.

De stod tomma utomhus nr vi kpte dem, det framgick tyvrr inte hur lnge de hade sttt d sljarna hade kpt/ftt dem av en djuraffr fr att slja vidare. Det var enligt sljarna bra silicon osv. och vi knde p det och det kndes bra men s var tydligen inte fallet. Drar man med fingret p siliconet i de kar som lckt s knner man att det inte sitter ngot vidare.

Nu r rummet ommlat osv. Men det fanns inga synliga kalkflckar innan mlning, finns inga n heller och vggarna r inte porsa n heller

Thumbs up

Kanon snyggt

Extra fint med sitt platsen i mitten

Citat Ursprungligen postat av Red Joker Visa inlgg
    Kanon snyggt

Extra fint med sitt platsen i mitten
    Tack s mycket!

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen