+ Svara på ämne
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 84

Ämne: Vivarium MK 3

Superräka muffinloves avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Blue Pearl,Blue Rill,Tiger shrimp

Mina krabbor

Mandarin// Sp.Roxia (golden eye)//Vampyr
    jag förösker att hålla min lista ganska kort just nu dels på grund av plats, och sen vill jag inte ta dö på frugan. Jag ska kolla med min djurbutik igen och se vad mer dom kan ta in för typer.

jag är ganska inne med på mangrove krabbor och föröska att odla fram lite egna, men att trixa runt med brekvatten är jag inte sugen på just nu. men det kan hända att jag har ett kemi labb här hemma nästa vinter haha.

den groddan jag har set säljas ganska ofta på pilgit.se det är för övrigt ett skönt crew på den sidan. jag sitte och läser väldigt mycket om deras teknik för den fungerar så bra med just dom här krabborna. så mitt mål är att en dag ha vackar regn skogs kar.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Fast nu är jag inne på dessa små krabbor först och främst, grodorna kommer inte att bli förens nästa år då jag måste göra i ordning tewrrariet först till dem och kanske några små krabbor !
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Mina krabbor

SÅ där nu har mitt rum börja ta bättre form, jag gjorde som martin från räkgruppen på FB. Tycker det blev mycket bättre samt att jag kan jobba med mina kar mycket bättre utan att behöva bryta händerna av mig. Jag passa även på att bygga lite gran i ett av mina kar nu när det är söndag och jag har inte så mycket för mig.

det kommer att bli en liten pool om ni undra vad det är jag ska göra för något, tycker det ser så B ut när man har en plast but i sina kar. jag vill att det ska se lite mer naturligt då jag tycker om att spendera tid framför burkarna och titta på min djur.

Efter det så är det väl bara att börja städa och fixa lådor för allt och föröska göra ett bra system till allt så att man lätt kan hitta sina saker. Jag ska även dra upp någon tavla så man slipper se den grymt snusk fulla tapeten bakom. Det är lite vad jag har för mig den här söndagen

sunday_tink.jpg

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Är det fogskum du använt där?, det är endel som gör akvariebakgrunder av det har jag sett

Vad är det för fel på tapeten den är ljusgul, gillar du inte gult?, då skulle du se den fula tapet jag har i mitt sovrum då en hur ska man förklara den färgen då den är rödlilabrun och murrig, hatar den!!!
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:

Snäckor:

Superräka Mithroths avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal Red PRL
    Blue Pearl
    Amano

Mina snäckor

Anentome helena
    Malaysiska sandsnäckor
    Rosa Posthornssnäckor

Medaljer

Vad är det för hylla du har?

Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Mina krabbor

Citat Ursprungligen postat av Peckoltia Visa inlägg
    Är det fogskum du använt där?, det är endel som gör akvariebakgrunder av det har jag sett

Vad är det för fel på tapeten den är ljusgul, gillar du inte gult?, då skulle du se den fula tapet jag har i mitt sovrum då en hur ska man förklara den färgen då den är rödlilabrun och murrig, hatar den!!!
    Det låter inte så het det, nej jag tycker inte om tapenten här inne. hela lägenheten är renoverad utom det här rumet så allt skär sig så hårt, sen så tycker jag inte om att det är en bord mitt i. Vem vill ha en bord mitt i liksom det ser helt bananas ut!!!

Ja det är fogskum, jag har provat mig fram en del med det och jag vill göra ett sista förösk nu. Kommer att skära till den och foga med silikon runt om kanterna så att den inte släpper. jag vet inte om det kommer att fungera men det är värt ett förösk. jag har inga djur i d karet just nu så det känns som passande att prova sig fram så man vet vad man ska göra till nästa gång.

Jag kommer att prova mig på lite andra saker med sennare någon gång, jag har fast besluten att jag ska lyckas göra ett snyggt rengskogs viv någon gång med mycket mossa och fina växter. Det som är mest irriterande är att man inte kan få tag på egg cart som dom har i US. Ett plast rut nät till för lampor men det är hur bra som helst att bygga sina skellet man blockar ut det man vill sen är det bara börja leka med fogsukemt.

postar när jag har nå mer att vissa.

Citat Ursprungligen postat av Mithroth Visa inlägg
    Vad är det för hylla du har?
    Den är från bil tema, det är hyllan som kan ha 250kg per hyll plan så den kommer inte att ge efter sig så lätt. Jag kommer att måla allt till sommaren när det är lite varamre och jag årka flytta på allt. just nu vill jag bara bli klar med rumet och karen så jag slipper tänka på det.

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Den är faktiskt mycket fulare även om bården där sitter där man brukar ha den, man kan ha en bård där din sitter men då bukar man ha 2 matchande tapeter en mönstrad nertill tex
    Jag vill ha nya tapeter eller väggarna målade i vitt här hos mej för jag hatar murriga tapeter.

Nu kommer det snart en liten videosnutt från mitt vivarium i min tråd, men först ska jag ut med min hund!
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Mina krabbor

film är kul så det ser jag fram i mot

Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Mina krabbor

så där nu har jag gjort klart mitt andra kar, vet inte hur många gång jag har ändra på det men många är det iaf. Det sög att min mossa inne i karet inte tog sig men så kan det gå när man inte får sina led lampor i tid (jag undra var någon stans dom är) så jag kommer att köra på kläter växter som får nagla sig fast i bakgrunden det kommer att bli super när dom tar sig.

sen var jag inte nöjd med att ha en plast låda med vatten inne i karet för djuren så jag gjorde en liten pool till dom av fogskum och silikon som jag sedan drog lite sand över. och till sist så maska jag bort mycket med mossa som tycker om att dricka vatten, nu behöver jag bara låta alla växter få ta sig så kommer det nog att bli super.

det är lite tråkigt att inte ha några djur i karet men o andra sidan så har jag en massa små krabbor som växer till sig som bara den nu. så det kommer att vara finnt lagom tills dom ska flytta in. här näst blir det att fixa något nano kar att ha på den undre raden som är tom nu men nu så kommer jag bara att ta det lungt ett tag innan jag börja på något nytt.

main_setup.jpg
    tank2_1.jpg
    tank2_2.jpg

Guldräka Pia.Ls avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Län
    Kronoberg

Du får till det bra...
    Jag blir så sugen... men så roligt ska vi inte ha det just nu...

Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Mina krabbor

man tackar så mycket Pia

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Det ser ju jättebra ut nu är det torv du har på botten?, det ser ut så

Att inte mossan tog sej har inget med ledbelysning att göra, det har att göra med att epiweben blir för torr när den sitter så pass högt upp att den inte går ner i vattnet mossan kan inte etablera sej då
    Det blir säkert bra med klätterväxter istället kommer att bli jättesnyggt när de vuxit till sej
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Mina krabbor

man tackar för det, nej det är inte torv. det är exo terra jord som jag använder det har lite cocos fiber i sig tro jag. En bra jord att använda sig av då vet man att inget kommer att skada djuren och växterna tycker om det med. jag bruka se till att håla jorden lite små fuktig då är det som bäst. jag har samma jord i det andra karet med och där har alla växter börja ta sig super bra nu, så att en av mina kläter växter har börja slå ut nya skott.

Jo det var nog det, trots det så såg jag till att spruta ner den två gånger om dagen så att den skulle hålla sig blöt. men men jag tar det sen någon gång när jag uppgradera allt till terrarium. då kommer jag att koppla samma ett dush system så att man kan ha lite mer tropisca växter. och nu har jag även lite mer kunskap i hur man kan bygga med fogskum och andra matrial. det jag har kvar att prova nu är fregolit med sika 107 det är en murbruks sealer. jag har set att dom använder det i grod burkar här hemma det ska vara vatten av vissande med vilket är ett stort måste om man kommer att ha så blöt.

men jag tar mer om det sen när jag börja med det projektet, nu ska jag bara njuta av allt är klart.

min plan nu blir att sitta och läsa vidare om hur man bygger saker och mer om växt vård. mitt slut mål kommer att vara ett kar med mycket mossa och det ska se ut som en regn skog.

så här ser mitt dröm mål ut. det som är roligt är att bakgrunden är jord av lylon snören och plast rör för avlopp som sedan är täkta med en torv mix av något slag. det är tre paneler som är samman fogade så att man inte kan se sömarna, när jag klara göra detta. Då blir det svårt att gå vidare för mig skulle jag tro.

men som sagt nu är det chill pastil och bara sitta och läsa igen.

peace muffin yo

Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Det är ett snyggt inrett terrarium, men jag kommer att använda epiweb till nästa projekt med då det är ett mycket bra material och roligt att arbeta med, sen planerar jag ett 3:e projekt med så det kommer att gå åt en hel del epiweb här!

Det räcker inte med att spreya 2 gånger om dagen om epiweben sitter som det gör i ditt kar det är därför jag tjatar om att den ska gå hela vägen ner till botten
    Räkor:

Fiskar:

Snäckor:

Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Mina krabbor

nu börja mitt kar ta sig, jag har silikona några små läkor. Och ska testa det igen under dagen så bilder på ett färdigt kar kommer väldigt snart.

+ Svara på ämne

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg