+ Svara p mne
Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 1 2
Resultat 16 till 23 av 23

mne: Vad har jag ftt tag p fr rkor?

Rka
    Reg.datum
    apr 2013
    Ln
    vstra gtaland (Bohusln)
    Inlgg
    176

Mina rkor

King kong,Red Ruby, Blue Bolt
    Snow white,Crystal White,
    Golden, Skelleton
    Panda blue shade,
    Blue berry Tigers,Black Tigers
    D Blue tigers orange eyes,Blue Tiger,Tiger
    Princess Bee, Hummlor (bumble bee()
    R Crystal c -sss,B Crystal c -sss
    Kardinal rkor,Rudolf red nose
    Ultra Blue Ril(Davidi)i, Bl sebra rka.
    Bloody Mary sakura,Svart sakura
    Rd Rili,
    Blue pearl, White Pearl

Mina snckor

posthorn Bl, vita, leopard, mm

Fina

Fin rka
    Fr vl stlla mig i k om du ska slja
    Fia 67

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Ska jag ta och avslja vad han jag kpte dem av pstod att det var eller r det ngon mer som vill gissa? Vet dock inte ifall det stmmer.

Avslja det nu!! Har vntat hela helgen hr p ett svar..
    Har du till salu?

Inga r till salu fr tillfllet men fr jag fr mnga s kan jag nog tnka mig att slja loss ett gng.

Anyway, nr jag kpte dem s sa han att det var "caridina cf. babaulti var green" men tycker inte riktigt att de ser ut som ngra grna rkor. Det r ingen forummedlem, vad jag vet, utan en fiskodlare utanfr Enkping som ven sljer lite rkor.
    Har skt runt lite p namnet men inte hittat ngra som ser ut som mina. Vildvariant? Mutation? Helt annan rka?
    Hur som helst s r de lite roliga. Nu har de ju avlats vidare utifrn den gruppen jag fick frn brjan och vissa har mer frg n andra. De jag hade frn brjan var vldigt genomskinliga, ltt grna och vissa var lite t bruna hllet.
    Nu s r det fler av avkommorna som istllet har mer av en blton och s har de ftt de dr mrkare rnderna/prickarna som ni kan se i bilderna.

N, vad tror ni? r det Babaulti eller ngot annat?
    Senast redigerad av Inoran den 2014-03-16 klockan 12:30.

Guldrka thaifighters avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Ln
    Skne Ln
    Inlgg
    709

Mina rkor

Amano, Neocaridina davidi: viltfrgade, Tangerine Tigers

Mina snckor

Physa

Mina krabbor

Mina fiskar: Poecilocharax weitzmani Endler's Guppy "Red Chest", Betta rubra,
    Citat Ursprungligen postat av Inoran Visa inlgg
    Inga r till salu fr tillfllet men fr jag fr mnga s kan jag nog tnka mig att slja loss ett gng.

Anyway, nr jag kpte dem s sa han att det var "caridina cf. babaulti var green" men tycker inte riktigt att de ser ut som ngra grna rkor. Det r ingen forummedlem, vad jag vet, utan en fiskodlare utanfr Enkping som ven sljer lite rkor.
    Har skt runt lite p namnet men inte hittat ngra som ser ut som mina. Vildvariant? Mutation? Helt annan rka?
    Hur som helst s r de lite roliga. Nu har de ju avlats vidare utifrn den gruppen jag fick frn brjan och vissa har mer frg n andra. De jag hade frn brjan var vldigt genomskinliga, ltt grna och vissa var lite t bruna hllet.
    Nu s r det fler av avkommorna som istllet har mer av en blton och s har de ftt de dr mrkare rnderna/prickarna som ni kan se i bilderna.

N, vad tror ni? r det Babaulti eller ngot annat?
    C. babaulti blir ganska s stora, sett att dom kan bli uppemot 4 cm, och du sa att dina blir mindre n Crystals som normalt inte blir strre n ca 3 cm!?

Thaifighter

Kan det vara en vild variant av Neocaridina heteropoda?
    Googlade runt p Neocaridina heteropoda wild och hittade den hr som ser vldigt bekant ut.

Senast redigerad av Inoran den 2014-03-16 klockan 16:39.

Rkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ln
    Vstra Gtaland
    Inlgg
    10 906

Den hr gynnaren ser mera ut som en Neocaridina davidii dom hette frut heteropoda
    De frsta bilderna sg mera ut som de jag tipsade om ovan och ngra babaulti r det d inte
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Rkyngel
    Reg.datum
    mar 2014
    Ln
    Skne
    Inlgg
    51

Mina rkor

Krsbrsrkor
    CR
    CB

ven jag kar om det blir till salu!!