Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Ny RedBee forum/webbplats

Räka cymbioss avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Län
    Södermanland

Mina räkor

Blue Tiger, Crystal Red/Black, Tibee, Tangerine Tiger, Mischling

Question Ny RedBee forum/webbplats

Älskar RedBee forumet. Är inne varje dag, och får ut mycket från den! Så tummen upp för hela RedBee, dom som sköter sajten och alla användare!

Är oftast inne på sajten i mobilen och det är väldigt pilligt och svårt att navigera. Förstår att den inte är gjord för mobilen men det är säkert fler än jag som surfar från mobilen.

Det som jag undrar är om det finns planer på att uppdatera hela sajten. T.ex från vBulletin 4 till 5? Då får man en fräschare utseende samt responsiv webbplats (som då anpassas efter skärmstorlek).

Ja, bara en fundering ...

Keep up the good work!

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räka Bromans avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Län
    Jönköping

Jag använder Tapatalk i mobilen.
    En app där du kan ha koll på flera olika forum i samma program.
    Hur smidigt som helst

Superräka hoomiiis avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Län
    Uppsala

Mina räkor

Just nu:
    CR A-SSS
    Deep blue tiger OE
    Amano

Skönt att höra att jag inte är den enda Redbee-missbrukaren.

Kör också på Tapatalk i mobilen och är helnöjd. Har flera forum som jag prenumererar på, så det funkar jätte bra för just mig iaf.
    Har du testat appen? Saknar du något speciellt när du går in därigenom jämfört med webbläsaren?

Sen kostar den lite också, kanske ska köra igång en insamling/donation?
    Det är dock inte enbart en ekonomisk fråga, krävs nog en hel del tid för att pussla ihop allt.

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Här är en "missbrukare" till, syns på alla mina inlägg

Jag använder datorn nu när jag är hemma men tyckte inte det var så svårt att gå in på min iPhone heller förut
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Citat Ursprungligen postat av cymbios Visa inlägg
    Älskar RedBee forumet. Är inne varje dag, och får ut mycket från den! Så tummen upp för hela RedBee, dom som sköter sajten och alla användare!

Är oftast inne på sajten i mobilen och det är väldigt pilligt och svårt att navigera. Förstår att den inte är gjord för mobilen men det är säkert fler än jag som surfar från mobilen.

Det som jag undrar är om det finns planer på att uppdatera hela sajten. T.ex från vBulletin 4 till 5? Då får man en fräschare utseende samt responsiv webbplats (som då anpassas efter skärmstorlek).

Ja, bara en fundering ...

Keep up the good work!
    Jag kan kolla med Johnny om det går att lösa med en uppdatering.
    There be shrimp!

Räkguru Peckoltias avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Län
    Västra Götaland

Brukar man inte uppdatera en gång om året?
    Räkor:
    Körsbär,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika färgvarianter.

Snäckor:
    Posthorn blå, "guld", sandsnäckor ljusa med teckning och begegrå.

Nu vet inte jag vad en uppgradering av vBulletin kostar men snälla Johnny, ta en titt på Xenforo med. Älskar alla funktioner med detta forum och det är rysligt snabbt.
    https://xenforo.com/

Superräka Mithroths avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal Red
    Amano

Mina snäckor

Malaysiska sandsnäckor
    Rosa Posthornssnäckor

Medaljer

Tapatalk finns som gratisversion nu för tiden också. Jag använder den och det funkar skitbra. Vet inte vilka funktioner som saknas jämfört med betalversionen men det är inget jag saknas iaf.

Räka cymbioss avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Län
    Södermanland

Mina räkor

Vet inte varför jag inte tänkt på att använda Tapatalk då jag har i paddan. Ska testa det ...

Om det skulle bli aktuellt med uppgradering av forumet så hjälper jag så gott det går. Jobbar med webb så jag borde kunna bidrar med något om det behövs.

Jag kan också bidra med 100kr till uppgraderingskostnader. Är vi många så borde det gå fort att få in de 209 dollars som jag har förstått det kostar att uppgradera från VB4 till 5.

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Län
    Skåne

Mina räkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snäckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsnäcka

Medaljer

Jag har pratat med Johnny och
    det är riktigt att det kostar runt 200 dollar för ny version. Tyvärr är det inte bara en kostnad och sedan trycka på en knapp så är uppdateringen fixad. Hela sidan måste göras om med nytt tema och det är väldigt tidskrävande enligt Johnny.

Johnny har precis blivit förälder för första gången och har så klart prioriteringen på allt vad det innebär.

Jag vet inte om Johnny vill släppa uppdateringen till någon annan eller om någon vill ta ansvaret att göra den, det får vi kika vidare på. Jag kan iaf sponsra med en 500ing till detta.
    Eller om vi ska byta plattform helt.
    There be shrimp!

Räka cymbioss avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Län
    Södermanland

Mina räkor

Citat Ursprungligen postat av Janne Johansson Visa inlägg
    Eller om vi ska byta plattform helt.
    Sedan är frågan om den ska uppgraderas/bytas.
    Det finns klart fördelar med det, men om de flesta är nöjda så är det kanske onödig. Jag vet inte.

Någon slags omröstning?

Jag rösta ja. Uppgradera.

Kolla så det man eventuellt ska byta plattformen till också accepterar tapatalk . Många användare som använder det
    Gud gjorde inte gräset grönare på andra sidan!
    Det är bara grannen som sköter gräsmattan bättre än vad du själv gör!

Räkyngel Ringiss avatar
    Reg.datum
    sep 2013
    Län
    Västra Götalands Län

Mina räkor

Blue Tiger

Citat Ursprungligen postat av cymbios Visa inlägg
    Sedan är frågan om den ska uppgraderas/bytas.
    Det finns klart fördelar med det, men om de flesta är nöjda så är det kanske onödig. Jag vet inte.

Någon slags omröstning?

Jag rösta ja. Uppgradera.
    Omrösting? Jag är inte alls insatt i sånt här (men jag kan dator hårdvara) Jag förstår verkligen inte mening med en uppgradering om det finns lösningar som folk påtalat tidigare i tråden. Visst, det kanske blir smidigare.
    Men inte exakt hur eller för vem denna smidighet kommer visa sig och har jag inte förstått.
    Jag misstänker det har att göra med att surfa i mobilen. Men det framgår inte.

Att säga "vi röstar" är finfin demokratur. "Du får rösta, men du får inte reda på exakt vad. Rösta bara ja, så blir allt bra ska du se"

Det är därför redbee behöver bli en del av en förening där en styrelse kan ta sådana här beslut. Och där man kan fråga medlemmarna efter vägledande åsikter i beslut.

Räka cymbioss avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Län
    Södermanland

Mina räkor

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av Ringis Visa inlägg
    Omrösting? Jag är inte alls insatt i sånt här (men jag kan dator hårdvara) Jag förstår verkligen inte mening med en uppgradering om det finns lösningar som folk påtalat tidigare i tråden. Visst, det kanske blir smidigare.
    Men inte exakt hur eller för vem denna smidighet kommer visa sig och har jag inte förstått.
    Jag misstänker det har att göra med att surfa i mobilen. Men det framgår inte.

Att säga "vi röstar" är finfin demokratur. "Du får rösta, men du får inte reda på exakt vad. Rösta bara ja, så blir allt bra ska du se"

Det är därför redbee behöver bli en del av en förening där en styrelse kan ta sådana här beslut. Och där man kan fråga medlemmarna efter vägledande åsikter i beslut.
    Ja, som sagt kan vara onödig att uppgradera då de flesta är kanske nöjd med hur allt fungerar. Jag är själv nöjd med webbplatsen och tycker det är egentligen bara i mobilen där det inte funkar så bra. Men visst det finns Tapatalk och det tänker jag prova.
    Man vill inte heller byta hela systemet och göra det svårare för alla som är van med hur allt ser ut och fungerar i nuläget.
    Så om något ska göras är det i grunden ett beslut som Janne och Johnny får ta och i detta beslut måste man väga upp nack- och fördelarna. Själv så är jag för.

Ny RedBee forum/webbplats

Jag kör via tapatalk och det fungerar hur bra som helst.
    Using Tapatalk

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •