Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: porcelain krabba någon som har tipps?

Superräka muffinloves avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Blue Pearl,Blue Rill,Tiger shrimp

Mina krabbor

Mandarin// Sp.Roxia (golden eye)//Vampyr

porcelain krabba någon som har tipps?

Nu har jag börja kolla runt lite mer kring saltvattens krabbor. Det känns som nästa steg för mig jag har just nu roxia och vamyr krabbor som mår bra och jag har lyckats få två kullar på mina roxia. Dock så gick det inte så bra med den senaste så det var lite tråkigt.

Men jag undra om någon har lite tipps eller erfarentheter av porcelain krabban eller anemon krabba som vissa säger på forum. jag hade tänkt starta ett ca 50-60L med en sån krabba några sniglar och några eremiter så det kommer inte att vara nå hi tech grej. utan vill börja lite lungt har hört att det inte ska krävas så mycket men svårt att hitta bra info om hur man ska ta hand om just den här krabban.

jag är även inne på att ha 2-3st sally light foot krabbor se vad som händer. Jag bifoga en blid på porcelain krabban så ni vet vilken jag mena, vet att jag kan fluma till det lite gran.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Län
    Stockholm

Räka Bambikills avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Län
    Skåne
    Blogginlägg
    2

Mina räkor

Red Sakura, Orange Sakura

Mina snäckor

Anentome helena,
    Melanoides tuberculatus,
    Neritina natalensis,
    Planorbarius corneus,
    Pomacea diffusa

Mina krabbor

Fiskar: Ancistrus - normal, guldalbino, super rot, Chromobotia macracanthus, Corydoras panda, Danio margaritatus, Otocinclus vittatus, Pangio kuhlii, Peckoltia sp. L015, Puntius tetrazona var. grön, Trichogaster microlepis, Xiphophorus helleri var. Pineapple
    Jag har inga tips eller vet något om krabbor men var bara tvungen att flika in; vilken SJUKT vacker krabba!

Superräka muffinloves avatar
    Reg.datum
    aug 2013
    Län
    Dalarna
    Blogginlägg
    3

Mina räkor

Blue Pearl,Blue Rill,Tiger shrimp

Mina krabbor

Mandarin// Sp.Roxia (golden eye)//Vampyr
    yes den är grymt fin men väldigt blyg. så det är som att ha andra krabbor dom kommer aldirg ut när man vill vissa upp dom. men när man kommer hem sent från jobbet då jävlar är alla ute och greja med sitt hemska djur!!! så nu har jag ett nytt kar jag ska börja med snart.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •