Resultat 1 till 9 av 9

mne: Mina rosa ppelsnckor! :)

Mina rosa ppelsnckor! :)

2. # ADS
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

h vad avundsjuk jag blir! Alla mina (200) snckor dog nr jag flyttade fr ngra r sen.. Nr jag sedan ville brja om s hade den dr lagen trtt i kraft s jag fr inga snckor igen.. Men dina r jttevackra!
    Lilla snigel, akta dig..

Det kryllar av dem!
    Mysigt De r s roliga - kan titta i timmar p alla mina
    Sprkpolisen 14.2: Det heter "HV". Med "".

Dom r roliga att studera och nr hannarna r trnsjuka s syns det lng vg med
    Rkor:
    Krsbr,Rili, SW, Golden, Panda, Blue Bolt, Panda Blue shaded, Whinered Panda, King Kong och Red Ruby.

Fiskar:
    Endler Blue Star, Guppy i olika frgvarianter.

Snckor:
    Posthorn bl, "guld", sandsnckor ljusa med teckning och begegr.

Citat Ursprungligen postat av Mcturbomajsan Visa inlgg
    h vad avundsjuk jag blir! Alla mina (200) snckor dog nr jag flyttade fr ngra r sen.. Nr jag sedan ville brja om s hade den dr lagen trtt i kraft s jag fr inga snckor igen.. Men dina r jttevackra!
    h, s trkigt! Jag hade fler frger frut ocks men har bara rosa kvar nu och nr jag ville skaffa fler s hade ocks den dr dumma lagen trtt i kraft! Men du kan ju skaffa privat genom akvarister!

Citat Ursprungligen postat av AromaJohanna Visa inlgg
    h, s trkigt! Jag hade fler frger frut ocks men har bara rosa kvar nu och nr jag ville skaffa fler s hade ocks den dr dumma lagen trtt i kraft! Men du kan ju skaffa privat genom akvarister!
    Fast sdr fr du inte sga -
    man fr varken slja, kpa, ge bort, ta emot eller ver huvud taget frflytta pplen frn ett hem till ett annat enligt lagen, endast ga de man hade innan lagen trdde i kraft.
    S du fr inte uppmana folk p ppet forum att bryta mot den

Citat Ursprungligen postat av Bambikill Visa inlgg
    Fast sdr fr du inte sga -
    man fr varken slja, kpa, ge bort, ta emot eller ver huvud taget frflytta pplen frn ett hem till ett annat enligt lagen, endast ga de man hade innan lagen trdde i kraft.
    S du fr inte uppmana folk p ppet forum att bryta mot den
    Det dr r ju lite ljligt, jag kan inte begripa varfr det skulle vara farligt att ha ppelsnckor som akviaredjur och EU kommer med en del dumma beslut som att de frsker frbjuda frsljning av grnsaksfrer som inte r registrerade p EUs sortlista, ngot som gamla sorter inte brukar vara (och knappast kommer att vara heller pga av hur reglerna ser ut) vilket d om EU fr bestmma s betyder det att frsljningen ska frsvinna av t ex gamla fina intressanta sorter av grnsaker osv ngot som hobbyodlarna och entusiaster med sm ntbutiker osv inte alls stller upp p.

Citat Ursprungligen postat av AromaJohanna Visa inlgg
    Det dr r ju lite ljligt, jag kan inte begripa varfr det skulle vara farligt att ha ppelsnckor som akviaredjur och EU kommer med en del dumma beslut som att de frsker frbjuda frsljning av grnsaksfrer som inte r registrerade p EUs sortlista, ngot som gamla sorter inte brukar vara (och knappast kommer att vara heller pga av hur reglerna ser ut) vilket d om EU fr bestmma s betyder det att frsljningen ska frsvinna av t ex gamla fina intressanta sorter av grnsaker osv ngot som hobbyodlarna och entusiaster med sm ntbutiker osv inte alls stller upp p.
    Jadu Det finns ju en hel del anledningar till att inte vilja vara med i EU...
    Lagen r ljlig ja, eftersom ppelsnckor som verlever i naturen r tmligen otroligt vad gller vra nordiska lnder men det r ju som det r - lagen finns. Jag r inte rigid vad gller saken men ville upplysa dig om att du inte fr sga sdr enligt forumets regler och inte heller uppmana folk att bryta mot en lag...

Citat Ursprungligen postat av Bambikill Visa inlgg
    Jadu Det finns ju en hel del anledningar till att inte vilja vara med i EU...
    Lagen r ljlig ja, eftersom ppelsnckor som verlever i naturen r tmligen otroligt vad gller vra nordiska lnder men det r ju som det r - lagen finns. Jag r inte rigid vad gller saken men ville upplysa dig om att du inte fr sga sdr enligt forumets regler och inte heller uppmana folk att bryta mot en lag...
    Jaha ok, jag visste inte att det var s knsligt, bara att de fr sljas lngre enligt den lagen.

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •