handdator

Visa fullständig version : Aquantastic.se

Dragge
2010-06-24, 09:50
http://www.aquantastic.se/themes/aquantastic/img/logo.png

Namn: Aquantastic
Länk: http://www.aquantastic.se
Beskrivning: En ny svensk sajt som säljer det mesta inom tillbehör och foder.
Försäljning av bl.a Hikari, JBL, Mosura, Ebi Gold, Tropical, Nutrafin foder.
Även Eheim, Elite, AquaClear, Resun, Fluval, Sera, BtN m.fl.

http://www.aquantastic.se

Janne Johansson
2010-06-24, 16:14
Grattis och lycka till med din sajt!

Vitt Vin Och Reekor
2010-06-24, 17:37
Tjena, vad är måtten på armaturerna?
tex Glomat T5 - 2x24W?

Peckoltia
2010-06-24, 18:02
Grattis till din sajt :D !! Var in och kollade och undrar över räkfodret, hur ska man veta vad som är vad och om det är fint eller grövre i konsistensen :? ??

Dragge
2010-06-24, 18:36
tex Glomat T5 - 2x24W?

Halloj! Ang. Glomat så är dom "byggsatsen" ifall man bygger en egen armatur eller liknande. Tändare mm sitter i en egen modul och ifrån dom går kabel vidare till dom hållare som lysröret sitter i. En demonstrerande bild:
http://www.aquantastic.se/img/glomat/glomat.jpg
http://www.aquantastic.se/img/glomat/glomat2.jpg

Riktiga Glo armaturer finner du här: http://www.aquantastic.se/44-glo-t5-armaturer
och dessa har mått angivna. Men jag skulle uppskatta om du hittar något som inte stämmer eller idéer på förbättringar, att du meddelar dessa till mig så sidan blir bättre :-)

Om du menar vad för lysrör som passar, så till 24w är det längder på 60cm.
Detta såg jag nu inte stod med i beskrivningen. Missen rättas till omgående!

Grattis till din sajt :D !! Var in och kollade och undrar över räkfodret, hur ska man veta vad som är vad och om det är fint eller grövre i konsistensen :? ??

Tack Peckoltia! :-)
Tusen tack för feedbacken! Ska se över beskrivningarna på foder så det blir mer framstående om det är "pulver, flingor, pellets eller vad det nu kan vara! Skriver upp detta på min to-do list och åtgärdar omgående! :thumbs:

Peckoltia
2010-06-24, 18:54
tex Glomat T5 - 2x24W?

Halloj! Ang. Glomat så är dom "byggsatsen" ifall man bygger en egen armatur eller liknande. Tändare mm sitter i en egen modul och ifrån dom går kabel vidare till dom hållare som lysröret sitter i. En demonstrerande bild:
http://www.aquantastic.se/img/glomat/glomat.jpg
http://www.aquantastic.se/img/glomat/glomat2.jpg

Riktiga Glo armaturer finner du här: http://www.aquantastic.se/44-glo-t5-armaturer
och dessa har mått angivna. Men jag skulle uppskatta om du hittar något som inte stämmer eller idéer på förbättringar, att du meddelar dessa till mig så sidan blir bättre :-)

Om du menar vad för lysrör som passar, så till 24w är det längder på 60cm.
Detta såg jag nu inte stod med i beskrivningen. Missen rättas till omgående!

Tack Peckoltia! :-)
Tusen tack för feedbacken! Ska se över beskrivningarna på foder så det blir mer framstående om det är "pulver, flingor, pellets eller vad det nu kan vara! Skriver upp detta på min to-do list och åtgärdar omgående! :thumbs:

Jag kan mycket väl tänka mej att köpa räkkäk av dej :D :D !!!

Dragge
2010-06-24, 19:49
Du är så välkommen så Peckoltia :-)

AnetteJ.T
2010-06-24, 20:18
Jag har en fråga ang varorna på sidan. Har ni allt i lager, om inte, hur lång tid kan man räkna med att det tar om man lägger en order?

Dragge
2010-06-24, 20:50
Jag har en fråga ang varorna på sidan. Har ni allt i lager, om inte, hur lång tid kan man räkna med att det tar om man lägger en order?

Hej Anette,
Dom flesta varorna utom akvarium(med undantag för Fluval Edge samt 54L startpaket som jag kommer ha ett gäng hemma) kommer finnas i eget lager.

Jag får leveranser från 3 olika leverantörer ca 2 ggr i veckan per styck och
möjlighet till express om något skulle krisa. Just nu har jag garderat mig lite ang. leveranstiden vilket framgår på produktsidorna med en leveranstid på 2-7 dagar.

Har hittills hållt leverans från mig antingen samma dag eller dagen efter beroende på vilken tid ordern blivit lagd alternativt 2-3 dagar om varan ej finns i lager.

Jag tar bara hem från svenska grossister så att ev. väntetid blir så kort som möjligt.

Hoppas detta svarar på din fråga annars är du välkommen att höra av dig igen :-)

//Marcus

AnetteJ.T
2010-06-24, 21:05
Det gav mig ett väldigt utförligt och bra svar, så tack! :)

Du får gärna lägga in reklam för din butik på PlantSwap med: http://www.plantswap.se/forum/viewforum.php?f=44

Dragge
2010-06-25, 00:46
Det gav mig ett väldigt utförligt och bra svar, så tack! :)

Du får gärna lägga in reklam för din butik på PlantSwap med: http://www.plantswap.se/forum/viewforum.php?f=44

Tack för tipset! Det ska jag ta mig en titt på! :-)

Peckoltia
2010-06-29, 20:52
Du Dragge, står fortfarande inte vad det är för foder och grovlek på Ebi Gold, alltså går det ju inte att beställa :( ! Det bör stå vad de olika är för något mer än att det är Ebi Gold och vad som står i stora bokstäver på flaskorna säger inget om man aldrig haft fodret förut :(
Ahaaa :D , nu såg jag, man måste klicka på mer information, den var så svag i färgen den texten så den såg jag inte förut :D !!

Dragge
2010-06-30, 04:52
Du Dragge, står fortfarande inte vad det är för foder och grovlek på Ebi Gold, alltså går det ju inte att beställa :( ! Det bör stå vad de olika är för något mer än att det är Ebi Gold och vad som står i stora bokstäver på flaskorna säger inget om man aldrig haft fodret förut :(
Ahaaa :D , nu såg jag, man måste klicka på mer information, den var så svag i färgen den texten så den såg jag inte förut :D !!

Du hittade lite mer information nu Peckoltia?

Och tack för att du sa svag färg.. ska se över det så det blir mer tydligt att det är en länk. :)

Uppskattar alla tips och idéer på förbättringar, allt för att göra shoppen bättre! :thumbs:

Peckoltia
2010-06-30, 08:19
Jupp och i kväll ska jag ta och beställa 1 par burkar räkkäk tror jag, har redan fylt i alla upgifter så att jag kan logga in :D !! Hmm, där var lite grötit ja, kanske går att få till det lite bättre där också :D :D !!!
Annars har du ju fått till det kannonbra tycker jag :D :D !!!!

Dragge
2010-06-30, 14:36
Har lite kosmetiskt att ändra. Vissa färger är skär sig väldigt.
Men det är på G. :)

Dragge
2010-07-01, 05:08
Liten update:
Är en del gjort åt färger samt förtydligat länkar, placerat om Beskrivningen på produkter samt lite mer gjort åt temat.

Inom några dagar kommer en större uppdatering med mycket mer produkter mm. :thumbs:

Mer feedback uppskattas!

Peckoltia
2010-07-01, 13:03
Här har vi en liten grej till, det kunde vara fler möjligheter att betala på än bara Payson och postförskott, Pg eller Bg tex :D !!
Nu har jag i alla fall beställt mina 2 burkar räkkäk men jag vet inte om det bara är att fodra direkt ur burkarna, det står något om tillredning också :? :? :? ????

Dragge
2010-07-01, 14:10
Här har vi en liten grej till, det kunde vara fler möjligheter att betala på än bara Payson och postförskott, Pg eller Bg tex :D !!
Nu har jag i alla fall beställt mina 2 burkar räkkäk men jag vet inte om det bara är att fodra direkt ur burkarna, det står något om tillredning också :? :? :? ????

Vanlig förskottsbetalning kan jag erbjuda, dock stödjer Payson detta via att välja någon av bankerna som alternativ istället för kort. Då betalar du via din internetbank. Lurar på en fakturalösning på mindre ordrar också.

Men jag ska ta en titt på detta och se vad som kan göras :-)

Peckoltia
2010-07-13, 18:46
Tack för leveransen och extra spirulinawaffers, hoppas räkorna ska gilla den nya maten :D :D !!!

Dragge
2010-07-13, 18:59
Tack för leveransen och extra spirulinawaffers, hoppas räkorna ska gilla den nya maten :D :D !!!

Tack själv! :)

smokin
2010-07-13, 21:44
måste tacka jag med..hämtade ut det idag då vi har för liten postlåda :O)
och för de extra spirulinawaffersarna..kan bara säga att mina gula och crystal gillade de skarpt..så tack igen. :O)

itsazd
2010-07-13, 22:03
Bra hemsida :D

Dragge
2010-07-14, 03:25
måste tacka jag med..hämtade ut det idag då vi har för liten postlåda :O)
och för de extra spirulinawaffersarna..kan bara säga att mina gula och crystal gillade de skarpt..så tack igen. :O)

Va bra att waffersen var uppskattade! :) Toppen!

Bra hemsida :D

Tack så mycket, och en stor uppgradering är på G.
Skönt att ha en lokal webbserver att utveckla mot med :thumbs:

AnetteJ.T
2010-09-02, 12:13
300:- i frakt för en påse BB! :shock:
Du bör kanske se över din sida Dragge...;)

Peckoltia
2010-09-06, 22:41
Ser mycket bättre ut nu:D:D!!!

Dragge
2010-09-07, 18:25
300:- i frakt för en påse BB! :shock:
Du bör kanske se över din sida Dragge...;)

Det var fraktdelen av hemsidan som hade ballat ur när jag uppgraderade till senaste versionen. Det ska stämma bättre nu dock :)

Uppskattar om fler ev. brister kommer fram så dom kan åtgärdas. :thumbs:

Dragge
2010-09-07, 18:26
Ser mycket bättre ut nu:D:D!!!

Tack så mycket Peckoltia! :)

Dragge
2010-10-25, 12:27
Uppdatering!

I och med att vi blivit ÅF åt bl.a. Akvarieteknik så kommer vi att fira detta med lite kampanjer och
en uppfräshning av webshoppen!

Frank
2010-10-25, 12:56
Väldigt snygg och bra sida!
Har dock önskemål att mer information på t.ex filter kommer...
Kollade b.la på Eheim Aquaball... och det är inte så mycket info...:(
Har själv varit inne på Eheims tyska hemsida o kollat... och vet att dessa filter kan byggas om till lite av varje...
Mer info= mer sålda...

AnetteJ.T
2010-10-25, 13:01
Uppdatering!

I och med att vi blivit ÅF åt bl.a. Akvarieteknik så kommer vi att fira detta med lite kampanjer och
en uppfräshning av webshoppen!

Grattis och kampanj lät ju kul. :D

Får säga att jag var väldigt nöjd med min order jag la. Allt funkade perfekt o snabb leverans.

BillyL.
2010-10-25, 17:48
Har precis lagt en beställning hos er och måste bara berömma er för sidan. Jag har själv gjort en webbshop tidigare och vet hur svårt det är. Men, ni har verkligen lyckats!

/Billy

Dragge
2010-10-25, 19:01
Väldigt snygg och bra sida!
Har dock önskemål att mer information på t.ex filter kommer...
Kollade b.la på Eheim Aquaball... och det är inte så mycket info...:(
Har själv varit inne på Eheims tyska hemsida o kollat... och vet att dessa filter kan byggas om till lite av varje...
Mer info= mer sålda...

Tack för feedbacken! Ja tyvärr har informationen varit lite bristfällig på en del produkter, men det blir det ändring av nu här i kommande uppfräschningen. Håll ut lite till bara :)

Grattis och kampanj lät ju kul. :D

Får säga att jag var väldigt nöjd med min order jag la. Allt funkade perfekt o snabb leverans.

Tack Anette!

Har precis lagt en beställning hos er och måste bara berömma er för sidan. Jag har själv gjort en webbshop tidigare och vet hur svårt det är. Men, ni har verkligen lyckats!
/Billy

Tack så mycket Billy! Och bättre ska de blir! :thumbs: Ps. Du har e-mail :)

Dragge
2010-11-15, 11:19
Ny design, mer information och mycket mer tillbehör och foder!

Vi erbjuder nu också betalning mot faktura och/eller delbetalning i samarbete med Klarna/Kreditor. :thumbs:

Dragge
2010-11-28, 14:16
Fraktfritt vid beställning över 1500.-

Mer produkter på G in :)

m00z
2011-03-20, 20:04
varför har inte jag tillgång till eller kan se några varor när jag har loggat in?
varulistan till vänster försvinner, och jag kan inte komma åt några varor som finns uner "hem"

"
Där är 1 fel :

Du har inte åtkomst till denna produkt"

???

JonteL
2011-04-28, 19:06
Var inne nu och kolla läget bara! Och till min stora förvåning har ni fått in dom nya Linea CUP växterna!!! STORT TACK! Och andra växter också :) Gillar't

!Nu blir det att köpa stort!

chrippe
2011-05-01, 21:16
Super butik!!! Rekommenderar hur start som helst! Snabba leveranser, billiga saker, billig frakt och han som äger sidan är super sjyst och hjälper till om det skulel vara nått tokigt! Snabb att svara på mejl är han också! har beställ ett innerfilter där ifrån lite dropptester och idag beställde jag lite växter och lite andra små saker :D

Drayon
2011-07-04, 11:45
Gjorde beställningen "2011-06-20". Men fortfarande inte fått något besked om att det har skickats.

Beställt tidigare från Aquantastic.se och då har det gått hur bra som helst.

Någons som vet hur man kommer kontakt med ägaren? Har försökt med deras mejl formulär men det verkar inte finnas någon som svarar på dom mejlen. Skickat två gånger med några dagars mellanrum.

chrippe
2011-07-04, 13:23
Det kan vara så att han är på semester som äger företaget... Och därför inte svarar på ditt mejl... Det har vart så när jag inte fått något svar på ett mejl att han inte vart hemma. Det kan ju vara därför du inte fått varorna heller eller så är det så att han inte har alla saker du beställt hemma och han skickar ditt paket när allt kommit in till lagret... se har det var för mig också :D

Drayon
2011-07-04, 14:28
Det kan vara så att han är på semester som äger företaget... Och därför inte svarar på ditt mejl... Det har vart så när jag inte fått något svar på ett mejl att han inte vart hemma. Det kan ju vara därför du inte fått varorna heller eller så är det så att han inte har alla saker du beställt hemma och han skickar ditt paket när allt kommit in till lagret... se har det var för mig också :D

Så är det säkert. Men tycker han borde iallafall skriva det på hemsidan om han är på semester.
Bara att vänta och se ;)

chrippe
2011-07-04, 14:46
Ja jo det är ju en sak du skulle kunna skriva som en sak att förbättra :D

DarkInNight
2011-07-04, 19:32
Jag har beställt via tradera och när jag kollar på "spåra paket" så har han bokat paketet idag. Så någon form av aktivitet finns där allt :)

Ribbit
2011-07-17, 14:05
Jag försöker lägga en order på websidan men fastnar vid Betalningen. Får upp ett felmeddelande...

"Inga betalningsmoduler har blivit installerade ännu."

Är det jag som har missat något eller?

Yobaman
2011-08-08, 22:12
Jag får också felet med betalningsmoduler. Har testat maila och ringa men inget svar.. Är butiken aktiv eller är något fel?

Kristensen
2011-08-09, 08:22
Har hört flera som har samma problem .
Har inte sett ägaren ngn stans heller

DarkInNight
2011-08-09, 13:23
Jag försöker lägga en order på websidan men fastnar vid Betalningen. Får upp ett felmeddelande...

"Inga betalningsmoduler har blivit installerade ännu."

Är det jag som har missat något eller?

Jag fick hem de grejer jag beställde i juli via tradera iaf.

Yobaman
2011-08-14, 21:51
Har inte fått något svar alls från denna butik. Synd.

Majki01
2011-08-15, 16:29
Det verkar tyvärr bara gå mer neråt för denna butik än uppåt..

---
- Sent from my iPhone using Tapatalk

clas
2011-08-15, 16:51
Tror att de ska lägga ner!

DarkInNight
2011-08-15, 18:11
Tror att de ska lägga ner!

På hemsidan står det såhär nu:

"SERVERFLYTT
Efter många om och men är vi nu igång igen. Anledningen till den långa tiden som vi inte funnits online är en korrupt backup som vi fortfarande jobbar på att återställa. Denna backup innehåller produktinformation samt bilderna så på vissa produkter kanske inte bilderna fungerar som dom ska men detta kommer åtgärdas så fort vi bara kan!
Hittar ni något mer galet förutom saknade bilder, vänligen använd "Kontakta oss"-sidan och rapportera detta så vi kan åtgärda det"

Då borde de väl inte vara på gång att lägga ner? :roll:

noob
2011-08-15, 18:37
Det vore väldigt synd för de har väldigt bra priser och är måna om sina kunder krånglar något brukar man höra det ganska fort och blir det riktigt galet kompenseras man, kanon sida med service inriktad personal

Kristensen
2011-08-15, 18:42
Det om serverflytt har stått länge
Men ser att han har annonser på tradera igen så ngt är väl på gång

DarkInNight
2011-08-16, 09:47
Det om serverflytt har stått länge
Men ser att han har annonser på tradera igen så ngt är väl på gång

Det stod inte där sist jag var in och kikade i juli

Yobaman
2011-08-16, 10:42
Jag såg det om serverflytt när jag försökt handla. Det blir bara "betalningsmoduler ej installerade" när man ska betala och går ej att beställa.

Köpte en grej av Aquantastic på tradera igår så den borde ju iaf komma.

Majki01
2011-08-17, 13:07
Vad jag har hört när jag kollat runt så har det varit något i stil med att denna ägare hade en annan butik förut som inte fungerade korrekt alls.. Så den lades ner. Och sen öppnades denna med nytt namn istället.. OBS vet inte om det stämmer till hundra procent...

Dock något jag vet är att denna butik har den absolut SÄMSTA leverans tiden... Jag får hem sakerna snabbare till mig från hong kong.... Och det är inte bara nu,, jag har offrat mig och testat handla från denna butiken en gång då o då sen den öppnade.. Varje gång har det varit under all kritik.

---
- Sent from my iPhone using Tapatalk

icefudge
2011-08-17, 17:50
jag har handlat av han flera gånger, alltid fått grejerna inom en veckas tid, och vart toppen service via mail!!

mollsan
2011-08-17, 18:06
Jag har också handlat mycket där, supersnabbleverans och kanonbra service!
Har tillochmed varit och hämtade lite grejer då jag har släkt i närheten för att se hur de har det.
Har bara bra saker att säga om dem.

Det som du säger Majki01 tror jag inte stämmer. Som det låter på Mackan (han som har butiken) så är detta hans stora dröm att driva denna webshop och i förlängningen en fysisk butik. Så det låter konstigt att han ska ha gjort det förut med tanke på hur mycket arbete de lagt ner på shopen och allt runtomkring.

AnetteJ.T
2011-08-19, 23:01
Har åxå bara gott att säga om denna butik. (trots att det blev lite strul med en Tradera order en gång så sköttes reklamationen ypperligt!)
Får hoppas att allt löser sig om de nu har ett tillfälligt? problem.

Peckoltia
2011-09-13, 21:37
Jag har försökt kontakt honom via mail och även via Tradera men inga svar, synd för jag har också bara positiva erfarenheter, nu är det bara en tom sida:(!

keen-eyed
2011-09-14, 04:35
Har för mig han skulle dra igång en "fysisk" butik också och drog igång en akvarieställning http://www.redbee.se/showthread.php/4265-Akvarieställning-!?highlight= Den ställningen ligger iaf. ute på blocket nu såg jag härom dagen.

Har själv inte försökt beställa något från dem på ett tag då leveranstiden var lite sådär den gången jag beställde, tog ca. 1 mån innan jag fått allt jag beställt.

Kristensen
2011-09-14, 05:17
Ser att han sålt ut lite på tradera.
Sidan ligger vit som snö .
Men han kommer kanske igen

Majki01
2011-09-15, 22:20
Fick besked från annat håll att stället lagt ner.. Säljer ut allt på tradera bara, akvarie och växt ställningarna låg på blocket, tyvärr så är detta i mina ögon ett bevis på att dom andra ryktena har stämt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

DarkInNight
2011-09-17, 08:59
Fick besked från annat håll att stället lagt ner.. Säljer ut allt på tradera bara, akvarie och växt ställningarna låg på blocket, tyvärr så är detta i mina ögon ett bevis på att dom andra ryktena har stämt...

Fan så tråkigt, jag som tyckte han var så bra att handla ifrån!

Peckoltia
2011-09-17, 11:14
Jag fick svar per mail och han sa att han inte lägga ner men just nu blir det för mycket när han jobbar natt, där emot håller han på med att forma om företaget och beräknar öppna igenl, ni kan läsa svaret själva infogar det:D!!

Hej Anja!

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för ett så pass sent svar!
Vi har helt enkelt missat ditt mail :/

Vi håller på att omforma företaget och är även uppe i en flytt till
ny lägenhet och räknar med att ha webshopen uppe igen innan
årsskiftet - förhoppningsvis betydligt tidigare beroende på tid, då jag
jobbar natt så hinner jag inte med både företaget och nattjobbet så
som jag hade önskat och velat. Men nu gör vi en omstart och det
tar på krafterna + tid för att förbereda :)

Ha en fortsatt härlig dag :)

--
Mvh/Marcus Nederman
Aquantastic.se (http://www.aquantastic.se/) - Akvarietillbehör på nätet!
E-post: info@aquantastic.se
http://65.55.85.231/att/GetInline.aspx?messageid=0b95bf36-decc-11e0-9729-00237de4a678&attindex=0&cp=-1&attdepth=0&imgsrc=cid%3apart1.06000507.05000507%40aquantastic .se&hm__login=h.u.mingbird&hm__domain=hotmail.com&ip=10.13.28.8&d=d6268&mf=0&hm__ts=Sat%2c%2017%20Sep%202011%2010%3a12%3a35%20G MT&st=h.u.mingbird&hm__ha=01_fc72714104243a228115f05b3c3116ada33dec94 0e50ebd677ff92d12a5c7981&oneredir=1

Majki01
2011-09-17, 15:20
Har skådat ett likadant mail där det står att det läggs ner och säljer ut allt på tradera.. Dock så har jag skådat ett exakt lika dant mail som ditt från det föregågna företaget , det mailet kom ut när det gick dåligt för företaget sen kom det upp ett nytt företag. Med då det nuvarande namnet. Kollar man info. Så är det samma namn som haft båda företagen. Så mitt förtroende för det företaget är noll skulle inte våga handla från det tyvärr.

Peckoltia
2011-09-17, 15:43
Det ät din åsikt Majki, jag har en helt annan om dem och många med mej:)!

Vi får helt enkelt se vad som händer!

Majki01
2011-09-17, 16:11
Ja det va jag som skrev det? Så självklart är det min åsikt. Dock är det inget jag bara tar från luften.

Peckoltia
2011-09-17, 17:09
Som sagt vi får se vad som händer framåt nyår helt enkelt, jag hoppas i alla fall att han kommer igen som han skriver:)!!

CatsWhisker
2011-09-17, 18:10
Det är väl inget märkligt att ett företag går dåligt, läggs ner och startar på nytt...sker ju nästan dagligen...
Så att det är oseriöst kan man ju knappast döma efter detta...

Finns ju massa orsaker till nerläggningar...

Och han skriver ju en förklaring..

Som jag tycker är oseriöst är om man handlar för stora pengar, inte får varorna och sedan konkurs....
Då förlorar gemene man...

Men att han svarar och ger en förklaring tycker jag verkar positivt och visar på en vilja att ta hand om sina kunder...
Oavsett namn på företaget...

Sophfia
2012-01-08, 01:22
Usch...hoppas att han inte lägger ner totalt. Jag köpte ett innerfilter av honom, som gick sönder ganska omgående....kontaktade honom om ev retur och garanti och fick ganska fort ett bra och trevligt svar. Skickade tillbaka filtret då det var lång garantitid kvar. Nu har jag inte hört något på närmare en månad...det har ju dock varit jul och nyår så det kanske inte är såå konstigt. MEN oroväckande när man inte hör något. Och sen när man dessutom läser på olika ställen att han lagt ner. Hoppas hur som helst att det ordnar sig. INTE kul när man blir lurad.:(

Marcus
2012-01-08, 09:17
Usch...hoppas att han inte lägger ner totalt. Jag köpte ett innerfilter av honom, som gick sönder ganska omgående....kontaktade honom om ev retur och garanti och fick ganska fort ett bra och trevligt svar. Skickade tillbaka filtret då det var lång garantitid kvar. Nu har jag inte hört något på närmare en månad...det har ju dock varit jul och nyår så det kanske inte är såå konstigt. MEN oroväckande när man inte hör något. Och sen när man dessutom läser på olika ställen att han lagt ner. Hoppas hur som helst att det ordnar sig. INTE kul när man blir lurad.:(

Tycker också dragge är väldigt bra med att göra med, handlade mycket utav han innan det börjades sälja ut sina prylar. Sen hände det någonting och vågade inte handla mer av han just pga garantin. Känner inte dragge personligen men förhoppningsvis vill han göra rätt för sig, i värsta fall göra en polisanmälan.

Sophfia
2012-01-08, 17:38
Tycker också dragge är väldigt bra med att göra med, handlade mycket utav han innan det börjades sälja ut sina prylar. Sen hände det någonting och vågade inte handla mer av han just pga garantin. Känner inte dragge personligen men förhoppningsvis vill han göra rätt för sig, i värsta fall göra en polisanmälan. Ja precis, det intrycket har jag också fått. Så jag hoppas verkligen att även det här kommer ordna sig! Men samtidigt, om han är mitt uppe i konkurs, omstrukturering och ev nystart av företag så förstår jag att han har fullt upp och att mitt lilla ärende lätt faller i glömska. Tyvärr. Vi får se hur det utvecklar sig, jag vill verkligen tro gott om honom och hoppas att det löser sig till det bästa.

Samtidigt har jag blivit lurad av en annan kille som jag köpte prylar av så jag känner att det väldigt gärna får vända!! Men det är väl bound to happen när man handlar mycket över internet antar jag. Plus att jag har varit ganska godtrogen och trott det bästa om folk. Det har gått bra tills nu. Därav inte sagt att det kommer bli så med Dragge och Aquantastic! Jag är bara lite trött på att det (känns som) allt jävlas lite extra. Men hey, det kan ju alltid bli värre!:lol:

clas
2012-01-09, 09:45
Vem har du blivit lurad av tidigare? Skicka pm om du inte vill "hänga ut" någon.

Sophfia
2012-01-17, 13:47
Vem har du blivit lurad av tidigare? Skicka pm om du inte vill "hänga ut" någon.
Näe det har absolut ingenting med akvarie-/räkvärlden och göra så don't worry!:D Mobiltelefon däremot...kaching! Ja, det är ju såklart väldigt riskabelt och köpa just mobil via internet (privatperson) så det var jäääkligt dumt gjort! Men nu har jag lärt mig den läxan... Håller dock fortfarande på och tjatar på personen ifråga eftersom han fortfarande har samma telefonnummer. Sjukt knäppt hela grejen.

Fortfarande inte ett ord från Aquantastic heller :( Kul att det är såå roligt att tjata...

Ja, så har jag fått inleda tjatattack mot Agria också! Herreguuud. Det går bra nu:lol: Min hund blev sjuk och ja då är det ju bra med försäkring, men jag har inte hört något från dom sedan jag skickade in kvitto och allt (det brukar kunna direktregleras hos veterinären men eftersom det var den 25/12 kunde dom inte göra det då). Ja, man skaffar sig ju saker och göra i alla fall! (lite off topic onekligen men var tvungen att klaga lite när jag ändå är igång...haha).

Sparven
2012-01-17, 15:46
Näe det har absolut ingenting med akvarie-/räkvärlden och göra så don't worry!:D Mobiltelefon däremot...kaching! Ja, det är ju såklart väldigt riskabelt och köpa just mobil via internet (privatperson) så det var jäääkligt dumt gjort! Men nu har jag lärt mig den läxan... Håller dock fortfarande på och tjatar på personen ifråga eftersom han fortfarande har samma telefonnummer. Sjukt knäppt hela grejen.

Fortfarande inte ett ord från Aquantastic heller :( Kul att det är såå roligt att tjata...

Ja, så har jag fått inleda tjatattack mot Agria också! Herreguuud. Det går bra nu:lol: Min hund blev sjuk och ja då är det ju bra med försäkring, men jag har inte hört något från dom sedan jag skickade in kvitto och allt (det brukar kunna direktregleras hos veterinären men eftersom det var den 25/12 kunde dom inte göra det då). Ja, man skaffar sig ju saker och göra i alla fall! (lite off topic onekligen men var tvungen att klaga lite när jag ändå är igång...haha).

Lite OT från min sida, men har själv varit i strul med agria också. Det var vår katt som fick en infektion i sidan som senare bildade en 5cm bred och 4cm utstickande varböld som läckte var hela tiden efter att den började spricka. Men snabbt som sjutton var vi in till veterinären och han opererades med illfart. Den operationen samt efterbehandling kostade 14000kr. Men när vi skickade in sakerna till agria tillsammans med veterinären så fick vi en total summa på 300kr tillbaka för enligt agrias chefsveterinär hade de opererat i onödan så deras försäkring gick inte in :S

Men tillbaka OnTopic igen så är det alltid tråkigt när företag får stänga och kanske vissa kunder hamnar i klämm, men som det verkar på de mail han skickat ut så har han ju inte bara lämnat det till en jurist o skiter i allt iallafall. Så det han skriver kan nog mycket väl stämma. Värre är det om inget sägs och sedan bara ploppar det upp ett nytt företag med samma ägare igen!

Sophfia
2012-01-18, 13:32
Lite OT från min sida, men har själv varit i strul med agria också. Det var vår katt som fick en infektion i sidan som senare bildade en 5cm bred och 4cm utstickande varböld som läckte var hela tiden efter att den började spricka. Men snabbt som sjutton var vi in till veterinären och han opererades med illfart. Den operationen samt efterbehandling kostade 14000kr. Men när vi skickade in sakerna till agria tillsammans med veterinären så fick vi en total summa på 300kr tillbaka för enligt agrias chefsveterinär hade de opererat i onödan så deras försäkring gick inte in :S

Men tillbaka OnTopic igen så är det alltid tråkigt när företag får stänga och kanske vissa kunder hamnar i klämm, men som det verkar på de mail han skickat ut så har han ju inte bara lämnat det till en jurist o skiter i allt iallafall. Så det han skriver kan nog mycket väl stämma. Värre är det om inget sägs och sedan bara ploppar det upp ett nytt företag med samma ägare igen!
Fy vad kasst gjort av dom! Man tror ju att man ska vara hyggligt skyddad när man har sitt djur försäkrat och så får man sådana där fina överraskningar! 300 kr när det kostar 14 000 är ju som ett hån! Jag fick tag på dom igår och hon jag pratade med sa att det var på g. Dom skulle skicka ut ett brev där dom förklarade hur dom räknat osv...antar att jag kommer få 5 kr! haha! Hoppas katten blev frisk i alla fall:)

Jo, absolut. Jag önskar bara att han kunde ha upplyst mig om att han var på gång att gå i konkurs. 1/11 fick jag ett väldigt positivt mail av honom där han skrev att det här löser vi! Att jag självklart kunde reklamera filter och att dom skulle göra en kontroll av det. Åtgärda och returnera det och om dom hittade något fel så skulle dom stå för frakt tur och retur + att jag skulle få ett fungerande filter. Hade han sagt att företaget låg på is och att han tyvärr inte kunde göra något åt saken hade jag ju inte behövt skicka filtret till honom överhuvudtaget. Jag tycker det är riktigt dåligt att han inte ens kan skriva och säga att företaget upphört (eller vad som nu händer...), visst att han kanske har fullt upp..

Sparven
2012-01-18, 13:39
Fy vad kasst gjort av dom! Man tror ju att man ska vara hyggligt skyddad när man har sitt djur försäkrat och så får man sådana där fina överraskningar! 300 kr när det kostar 14 000 är ju som ett hån! Jag fick tag på dom igår och hon jag pratade med sa att det var på g. Dom skulle skicka ut ett brev där dom förklarade hur dom räknat osv...antar att jag kommer få 5 kr! haha! Hoppas katten blev frisk i alla fall:)

Jo, absolut. Jag önskar bara att han kunde ha upplyst mig om att han var på gång att gå i konkurs. 1/11 fick jag ett väldigt positivt mail av honom där han skrev att det här löser vi! Att jag självklart kunde reklamera filter och att dom skulle göra en kontroll av det. Åtgärda och returnera det och om dom hittade något fel så skulle dom stå för frakt tur och retur + att jag skulle få ett fungerande filter. Hade han sagt att företaget låg på is och att han tyvärr inte kunde göra något åt saken hade jag ju inte behövt skicka filtret till honom överhuvudtaget. Jag tycker det är riktigt dåligt att han inte ens kan skriva och säga att företaget upphört (eller vad som nu händer...), visst att han kanske har fullt upp..

Jo katten blev bra igen, det blev nudlar i ett par veckor bara =) Men tyvärr dog han för snart 1 år sedan i något hjärtproblem som jag inte kommer ihåg exakt. Men det är en annan historia :thumbs:

Det kan ju ha varit jag/vi här hemma som hade problem med agria bara, men hoppas inte på underverk från dom bara kanske :)

ja, det var ju lite tråkigt om han sa att han skulle fixa det. Han måste ju förstå att i sådana lägen så kan man ju inte vänta hur länge som helt. Som jag förstod det (missade visst lite) så var det mest nya kunder nu på slutet som han skickade de mailen till. Reklamationer är ju alltid det känsligaste på ett företag då det egentligen är det alla är rädda för. Så om man vore smart kanske han skulle pusha fram alla reklamationer och sedan sätta sig och grubbla på resten när han liksom är på ruta 1 ändå.

sulan
2012-01-18, 15:12
Kan man inte reklamera direkt till tillverkaren det är väl dom som står för garantin eller måste man gå igenom den specifika butiken man gjorde inköpet hos? Är dåligt insatt i det här med konkurser mm.

Sparven
2012-01-18, 15:18
Kan man inte reklamera direkt till tillverkaren det är väl dom som står för garantin eller måste man gå igenom den specifika butiken man gjorde inköpet hos? Är dåligt insatt i det här med konkurser mm.

Jag är inte heller så insatt, men visst ska man kunna höra med tillverkaren. Men är det t.ex. Eheim så får man ju garanterat skicka varan till Tyskland och då kostar det ju en del med frakt osv. Dock så blir många tillverkare glada när de får sköta sina egna reklamationer.

Det har i alla fall hänt för mig (Fram elektronikprodukter då), då har de sagt att de får ändå in sakerna från försäljaren och det brukar vara bökigare än direkt från privatperson. Men detta skiljer sig nog markant från tillverkare till tillverkare. Som när jag köpte vattenkylning till en dator så fick jag med lappar i alla kartonger att jag inte fick skicka till ÅF utan sakerna skulle direkt till dom!

Dock vet jag som sagt inte heller hur det är vid konkurs, kanske någon annan som vet?

noob
2012-01-18, 15:41
Garantin är en fabriksgaranti och gäller från tillverkaren egentligen skulle man kunna lämna in det till vilken butik som helst som säljer varumärket men man brukar inte bli så bra omhändertagen, kanske funkar att ta den till närmsta zoobutik och förklara hur det ligger till men man kanske inte skall nämna att den är inköpt på nätet då detta ofta möts med agg ifrån faktiska butiker, annars kan man vända sig till tillverkaren för som sagt garanti har inget med inköpsställe att göra, värre är det med extra försäkringar jag blev till exempel av med min försäkring på datorn när onoff kursade trotts att det var ett försäkringsbolag som de tecknat igenom fick jag beskedet att det var onoff som stod för den, vet inte riktigt om det stämmer men jag orkar inte rota i det. lycka till

Sparven
2012-01-18, 16:14
Garantin är en fabriksgaranti och gäller från tillverkaren egentligen skulle man kunna lämna in det till vilken butik som helst som säljer varumärket men man brukar inte bli så bra omhändertagen, kanske funkar att ta den till närmsta zoobutik och förklara hur det ligger till men man kanske inte skall nämna att den är inköpt på nätet då detta ofta möts med agg ifrån faktiska butiker, annars kan man vända sig till tillverkaren för som sagt garanti har inget med inköpsställe att göra, värre är det med extra försäkringar jag blev till exempel av med min försäkring på datorn när onoff kursade trotts att det var ett försäkringsbolag som de tecknat igenom fick jag beskedet att det var onoff som stod för den, vet inte riktigt om det stämmer men jag orkar inte rota i det. lycka till

Det där stämmer bra det! Men som sagt så tar dom väl fram repet åt en direkt när man kommer in med något som man ska ha garantin på som inte de har sålt ^^ Men som jag sa tidigare skicka mail/ring till tillverkaren de brukar vara väldigt trevliga ang. reklamationer

sulan
2012-01-18, 17:13

Tack för det:thumbs:

Sparven
2012-01-18, 17:28
Tack för det:thumbs:

Hoppas du fick ut något av alla våra inlägg om din fråga ^^

sulan
2012-01-18, 18:09
Hoppas du fick ut något av alla våra inlägg om din fråga ^^

jupps:thumbs:

Sophfia
2012-01-20, 17:45
Jo katten blev bra igen, det blev nudlar i ett par veckor bara =) Men tyvärr dog han för snart 1 år sedan i något hjärtproblem som jag inte kommer ihåg exakt. Men det är en annan historia :thumbs:

Det kan ju ha varit jag/vi här hemma som hade problem med agria bara, men hoppas inte på underverk från dom bara kanske :)

ja, det var ju lite tråkigt om han sa att han skulle fixa det. Han måste ju förstå att i sådana lägen så kan man ju inte vänta hur länge som helt. Som jag förstod det (missade visst lite) så var det mest nya kunder nu på slutet som han skickade de mailen till. Reklamationer är ju alltid det känsligaste på ett företag då det egentligen är det alla är rädda för. Så om man vore smart kanske han skulle pusha fram alla reklamationer och sedan sätta sig och grubbla på resten när han liksom är på ruta 1 ändå.
Åh, det är ju det trista med djur:cry:
Men! Det verkar vara lite av en lyckodag för mig! Fick brev från Agria och jag har fått hela summan förutom 526 kr! haha sjukt märkligt! Det ska ju vara 1100 kr i självrisk...men dom kanske har räknat med mediciner eller något i den stilen (vilket vore väldigt konstigt). Nåja, jag är mer än nöjd! Jag har inte läst själva brevet ännu eftersom jag inte är hemma så jag vet inte exakt vad dom skrivit, men pengarna är i alla fall på mitt konto nu.

Och! Jag har fått mail från någon på Aquantastic!! :D

Tusan, jag hade ingen aning om att man kunde försökt fixa ärendet genom en butik istället, kan mycket väl tänka mig att dom inte uppskattar det, men det är ju egentligen skitsamma så länge man får igenom sitt ärende. Men får hoppas att det här löser sig nu åtminstone, känns ju positivt med respons! Dom skrev något om att dom hade haft problem med deras domän så att dom låg väldigt mycket efter med diverse mail. Nu jobbade dom för fullt med att komma ikapp och dom skulle försöka kolla på filtret under helgen och sedan återkomma. Låter ju kanon!:thumbs:

Kristensen
2012-01-20, 17:59
Vad var det för märke på pumpen?

Sophfia
2012-01-23, 15:16
Vad var det för märke på pumpen?
Det var Sicce 600l/h ADV Shark, så ingen dyrgrip, men eftersom det är garanti på dom och den jag hade bara fungerade i några månader så tyckte jag att det var bäst att ge det ett försök.

Och nu verkar det ordna upp sig fin fint, vilket känns superbra!! Jag har fått ytterligare ett mail där dom skriver att jag ska få en nytt innerfilter på posten. Dom ber även om ursäkt och skrev att jag skulle få något litet som kompensation för hela grejen:D Så det verkar väl som dom börjar få ordning på alltihop! Riktigt skönt och kul att det verkar ordna sig, för mitt första intryck var ju att dom är väldigt seriösa. Bara och hoppas att det löser sig med företaget och alltihop nu:thumbs: Kanon!

DarkInNight
2012-01-23, 15:45
Vad var det för fel på pumpen?
Jag köpte också en sådan från samma företag , är det något särskilt jag ska hålla koll på?

Bladet
2012-03-25, 12:47
Fins det nån ny info här?