handdator

Visa fullständig version : Zookompaniet,Arninge,Stockholm

Rickard Asplund
2011-01-27, 18:16
Jag vill rekommendera Zookompaniet i Arninge.Dom har en fiskansvarig som heter Johan Sträng,han är en mycket duktig akvarist med stor kunskap om nanoakvaristik.Han har alltid ett sortiment av räkor och mindre specialfiskar som små ungfödare och rasboror.Det senaste jag hittade där var Micropoecilia parae och M.minima.Har även bra koll på mossor.Nu har han räkrea tiger och whitepearlräkor 15 kr. st. körsbärsräkor 5 kr.st..Dom har i övrigt ganska låga priser.Om man tittar riktigt noga där i akvarierna kan man hitta lite allt möjligt.

Bladet
2011-01-27, 20:51
Håller med fullständigt.Han tar in roliga saker och när grossisterna "rear" så dyker det upp roliga och riktigt prisvärda saker .
En gång sålde han Kardinalräkor för ca 100lappen styck.

Min första tylomelania sp Orange köpte jag där för ett år sedan. För 39kr!!!................förstod inte vilket klipp jag gjorde.

Alltid värt nån mil extra att svänga förbi.

4781 4782

Tyvärr strök han med då jag inte förstod att man måste kolfiltrera rent vattnet efter "vita prick"-medicinering. Trodde medicinen försvann av sig själv (nedbrytning) efter nån vecka så..............Tyvärrr..............men det blev mersmak på Tylos.

Bladet
2011-03-03, 22:54
Lika trevliga som vanligt :P

Blev en mycke snygg rot (av totalt 3 idag)
2 Tylomelania sp (??svart huvud skal som spOrange) 4 för 100kr Saga09 köpte de andra 2
12 Riktigt röda körsbär 5kr/st REA kallas det visst:shock:
2 Borneo Suckers (större mun) till dottern.....lite svartare, bulliga sötnosar.
Fans även Helenasnigel 4 för 100 (massor)

Tyvärr var dragontailGuppyna slut (sorry sonen).......eldflamesguppy
Äppelsnäckorna oxå slut

Peckoltia
2011-03-03, 22:59
Vi har ju Zookompaniet här i Göteborg också, fast med personal som har dålig kunskap om fisk och så är dom jättedyra:shock::shock:!!!!

chrippe
2011-03-03, 23:00
Håller med om Zoo kompaniet! Jag fick hjälp av den där johan hjälpte mig förut och han värkar mycket duktig!:) köpte mina körsbärs där :D och det var faktiskt johan som hjälpte mig då! :thumbs:

askungen
2011-03-03, 23:37
Jag e alltid nöjd när ja varit o shoppat där, ska dit nu på lördag o ser verkligen fram emot de, alltid hittar man nåt;)

Bladet
2011-03-03, 23:39
Vi har ju Zookompaniet här i Göteborg också, fast med personal som har dålig kunskap om fisk och så är dom jättedyra:shock::shock:!!!!

Här är det en riktig Favvo affär som vi då&då tar en omväg för att handla i.

Alltid nåt kul, och alltid bra priser på snäckor. ofta 3-4 för 100kr. Ofta snygga rötter

askungen
2011-03-04, 20:27
Åhh imorron ska ja äntligen dit o botanisera, va jättelänge sen.....känns de som:)

MartinT
2011-04-01, 19:26
Första besöket där på söndag, ska bli ytterst intressant!

MartinT
2012-03-24, 18:37
Jösses, vad tusan har hänt med stället egentligen? Karen såg verkligen nedgångna ut. (Hela lokalen såg förvisso ut som tredje världskriget)