handdator

Visa fullständig version : Krabbor från Tyskland

Peckoltia
2011-04-11, 14:18
Tänkte skicka efter krabbor från Tyskland och undrar om någon har gjort det här och i så fall var i från:D??
Jag är sugen på denna krabban men det verkar som om det bara är Garnelio som har den:)

http://www.garnelio.de/popup_image.php?language=de&pID=1928&sessID=ced90d58f394b8718ab30febd588fe67

Dodat
2011-04-11, 15:26
JAg har också tänkt på att beställa därifrån, men många säger att det inte är något bra ställe, dåliga djur osv...

Läs min tråd, tror den heter "beställning från Garnelio". :)

Peckoltia
2011-04-11, 16:44
Jag har läst den, men jag tror att Majki bestält där i från och var nöjd:scratch:

Midde
2011-04-11, 19:04
Är det inte samma vampyrkrabba som Fraku säljer?

http://www.fraku-aquaristik.de/xanario_pinfo.php?language=de&cPath=44&products_id=215&sessID=535d2c4ee39c638b01dabd6bf9d20cb9

noob
2011-04-11, 19:23
tror inte det var samma färgvariant

Majki01
2011-04-11, 19:42
Garnelio är bra. Se bara till så du har mail kontakt så du blir säker på att det skickas på måndagar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Peckoltia
2011-04-11, 21:07
Tack Maiki det var just det jag trodde ja:D!! Tänker beställa krabborna nu i slutet av april när jag fått pengar igen, nu är jag rätt barskrapad för tillfället:D!! Jag ska maila honom när jag gjort min bestälning och be att få krabborna skickade på en måndag, jag vill inte att de blir liggande någonstans längre än nödvändigt:D:D!!

BengtO
2011-04-20, 12:26
Har ca 25 vuxna svenskodlade utav den sorten. Tyvärr är alla honor, men säljer en del om nån är intresserad.
Just den sorten har inte funnits hos de svenska grossisterna på ett bra tag. Men det brukar finnas 6-7 olika andra Geosesarma arter i lager som du borde kunna beställa via din lokala akvarieaffär.

JonteL
2011-04-26, 02:25
BengtO, jag är väldigt intresserad !:)

Kan du visa bilder? vad tar du för dom? och kan du skicka?

Mvh JonteL

Peckoltia
2011-04-26, 10:31
Har ca 25 vuxna svenskodlade utav den sorten. Tyvärr är alla honor, men säljer en del om nån är intresserad.
Just den sorten har inte funnits hos de svenska grossisterna på ett bra tag. Men det brukar finnas 6-7 olika andra Geosesarma arter i lager som du borde kunna beställa via din lokala akvarieaffär.
Jag vill ha den sort jag hittade hos Garnelio, är det den du har honor av:D??
Sen får jag väl leta efter hannar då till honorna i så fall och ja har du bild på dina krabbor:D???

BengtO
2011-04-26, 12:27
BengtO, jag är väldigt intresserad !:)

Kan du visa bilder? vad tar du för dom? och kan du skicka?

Mvh JonteL

Om du googlar på vampirkrabbe (bilder) så är det den lila med gul ryggsköld och rödorange ögon. Tveksam om att skicka dom bättre om transport kan ordnas på annat sätt.
Min dotter (det är hennes) vill ha 100kr/st.
/Bengt

Peckoltia
2011-04-26, 13:54
Bengt du har inte skrivit var ni bor någonstans i din profil och då är det liksom lite svårt att veta hur långt bort eller hur nära det är:D!!
Jag beställer från Tyskland om jag inte kan få tag i bicolor här.

Peckoltia
2011-05-01, 12:34
I går blev jag GALEN, har dålig ekonomi nu när jag är sjukskriven men kunde inte motstå priset på de krabbor jag ville ha, så innan jag fattade vad jag gjorde var beställningen av 4 krabbor gjord och betald:shock::lol:!!!!! Får väl leva på knäckebröd och vatten i värsta fall, men jag fick krabborna till priset inklusive frakt för endast 426kr vilket jag tycker är ett mycket bra pris:D!!!

Nu måste jag bara fixa karet till dem och det har jag redan hemma och så har jag akvariegrus, ett par mangroverötter, shiffer och pump liggande, vad jag inte har är en doppvärmare, men det kan jag låna från ett av mina mindre kar så länge. Karet har inget täckglas men krabborna borde väl inte rymma om man inte sätter inredningen hela vägen upp till kanten, täckglas får jag införskaffa och någon form av list borde gå att få tag i, kan höra med Herkules Zoo:D
Med lite tur kommer krabborna någon gång nästa vecka, det ska bli spännande:D:D!!!!

Anna.H
2011-05-01, 14:14
Hoppas du får dina krabbor och att du kan äta lite mer delikat själv än bröd och vatten.

noob
2011-05-01, 16:07
I går blev jag GALEN, har dålig ekonomi nu när jag är sjukskriven men kunde inte motstå priset på de krabbor jag ville ha, så innan jag fattade vad jag gjorde var beställningen av 4 krabbor gjord och betald:shock::lol:!!!!! Får väl leva på knäckebröd och vatten i värsta fall, men jag fick krabborna till priset inklusive frakt för endast 426kr vilket jag tycker är ett mycket bra pris:D!!!

Helt rätt prioriterat :thumbs:

Peckoltia
2011-05-01, 18:55
Krabborna är viktigare än mej själv, jag kan leva snålt tills det rullar in pengar och hade jag inte köpt dem nu så hade de förmodligen kostat normalpris igen och då hade jag sumpat chansen liksom:D:D!!!

Nästa gång åker jag ner till Tyskland för Garnelio ligger ju i Mannheim och där har jag en väninna som bor väldigt lägligt:D:D!!!

Nu håller jag på och fixar karet till krabborna, det blir lite provisoriskt, men det får gå för karet står i bokhyllan i vardagsrummet längst ner 1dm från golvet, det ska inte stå där sedan, jag måste bara köpa och fixa min Ivarhylla först och när det är klart flyttar jag karet med krabborna till den i stället:D!!

Midde
2011-05-01, 22:30
Grattis till krabborna Peckoltia :D Ska bli spännande se bilder på dem se´n :D

Peckoltia
2011-05-04, 14:15
Jag väntar på att de ska anlända från Tyskland och hopas de kommer i morgon, Garnelio skickade dem i måndags tror jag det stod, jag kan ingen tyska liksom:roll:
Bilder kommer naturligtvist:D:D!!!