handdator

Visa fullständig version : Pimp your Shrimp

JenL
2011-06-19, 10:13
8123 (http://www.pimpyourshrimp.com)

http://www.pimpyourshrimp.com

Vi för specialfoder från firmorna Aqua Tropica och Bio-mark för mängder av olika typer av räkor, krabbor, snäckor och musslor.

JenL
2011-07-20, 10:36
Just nu: Fynderbjudande !!!

http://www.pimpyourshrimp.com/sv/fynderbjudande/

Marcus
2011-07-20, 11:32
Kommer ni att få in nano-akvarium så småningom?

JenL
2011-07-20, 13:09
No, sorry. We are specialized in Foder and such.

JenL
2011-08-24, 16:48
Thought I should start an "önskelista" :D
So what sort of aquaristic things do you need but cannot get anywhere in Sweden ? Post your thoughts here or mail them to info@pimpyourshrimp.com.

Regards,
Jen

Peckoltia
2011-08-24, 17:16
Belysning till små kar till vettiga priser, gärna energisnåla:D!

Tack för snabb leverans av foder föresten!!!!!

noob
2011-08-24, 18:45
billiga räksäkra små innefilter eller det kanske bara är jag som inte hittat det någonstans

JenL
2011-08-25, 10:04
@peckoltia: What is "vettiga priser" for you ? Give me a price range. ;)

Midde
2011-08-28, 20:33
Någonting som i o för sig finns på andra ställen är easy life - vore bra om du tar in den för jag ska köpa foder från dig :)

JenL
2011-08-30, 18:04
Soon in stock: Nano Belysning :)

Pimp your Shrimp will soon sell 18W lampor for Nano akvarier.
9022

Daniel Brodin
2011-09-10, 09:51
Hejsan!

Jag har för mig att du pratat om nån salt/mineral blandning till osmos/regnvatten för att efterlikna vattenvärden i Touwti - Sulawesi. Detta skulle vara intressant att testa.

Jag har även läst om nån engelsman som gjort nåt likande till sjön Matano, vet du nåt om det?

JenL
2011-09-10, 10:02
I know that Aqua Tropica offers now a new Sulawesi Salt but I don't know details about it yet. Once I do I will post it here.

Then I am right now testing a Sulawesisalt from the Logemann brothers (Garnelenhaus). Since the räkor from the Towuti are the most difficult to keep, they concentrate on finding a salt that makes rainwater/osmoswater exactly like the water in Lake Towuti. Salts that work for the Towuti räkor work for the Matano and Poso räkor as well. The salt I am now testing isn't perfect yet; meaning it is difficult to dissolve. You use 4gr Salt on 20l Osmoswater, heat up the water to 30°C with a doppvärmare and then add CO2. With the added CO2 the salt dissolves within 2 days. Without CO2 and heat, it doesn't. After 2 days, you take the CO2 out and put in a luftpump to drive the CO2 out again. So you see, it is a bit time consuming still. But it is still in the test phase and so far, we had only good reports (Harlekin and Spinatas with eggs and such).

Daniel Brodin
2011-09-10, 11:44
Okey. Tack för infon.

För mycket slabbande med vatten för mig. Jag slutade göra mitt vatten mjukare med oxalsyra för att det var för mycket arbete, detta är minst lika mycket arbete. Men klart intressant och är nyfiken på resultatet.
Då kardinaler går bra här hemma och jag fick Spinata till rombärande har jag en idé jag ska testa. Tänkte testa osmosvatten med lite av mitt eget vatten samt bikarbonat, vi får se hur det fungerar. Måste hitta nån touwuti räka också så klart.

JWZ
2011-09-11, 11:59
Har du AT Nano-FishCure inne? Stod med i texten men fanns inte i listan på högerkanten där man kan klicka och köpa.

JenL
2011-09-11, 15:38
http://www.pimpyourshrimp.com/sv/at-crusta-nano/at-nano-fish-cure/
:D

Marcus
2011-09-11, 15:59
En annan önskning är Soil, det finns idag inte så många återförsäljare av soil så det vore bra med fler

JenL
2011-09-11, 16:33
The problem with Soil is that frakt is expensive. But I will look into it.

JWZ
2011-09-11, 23:09
http://www.pimpyourshrimp.com/sv/at-crusta-nano/at-nano-fish-cure/
:D

Ahh under foder. Trodde den skulle finnas under medecinavdelningen. Tack :)

johnny9900
2011-09-14, 09:31
Thanxs Jenl got ur package tday,and there is loads of stuff for me to try out, I will let my shrimps and crayfishes choice what they like most and make a order when they have decided lol once again thanxs

JenL
2011-10-09, 07:48
Newsflash:

In december Aqua Tropica will start the Aqua Tech-Series. This series includes filters & heaters & other technical tillbehör for Nano aquariums and Nano Soil. The soil will be available in brown and black and will stabilize the PH around 6,8. It comes in 2kg, 5kg and 10kg.

I will post more information as I get it.

Also, I am in negotiations with several zoohandlare all over Sweden so that they can offer the entire Aqua Tropica sortiment in their local shops :D If you want your local shop to offer Aqua Tropica products, tell them to contact me.

JWZ
2011-10-09, 12:33
Ahh, du ska börja med filter!

Någon som säljer kompletta, räksäkra, effektiva och TYSTA filter till akvarium av olika storlekar hade varit grymt bra!

mollsan
2011-10-11, 21:40
Jen, var hittar jag Chris lukhaup shrimpfood?
Har just testat det första gången och räkorna blev Galna!!!!!
Behöver mer ;0)

Edit: hittade, har lite svårt att surfa med mobilen.... ;0)

JenL
2011-10-21, 07:55
UTFÖRSÄLJNING

Nästan 40% rabatt på alla Bio-mark produkter !!!!!!

Vi reducerar vårt Bio-mark sortiment. Några produkter har passerat "bäst-före-datum" men enligt tillverkare går det bra att använder dem ändå.

JenL
2011-10-24, 11:41
Lägre priser Aqua Tropica sortiment !!!
Vårt Aqua Tropica sortiment har mycket lägre priser nu.

Alla AT Crusta VITAL Foder före 99,- NU 82,-
AT Nano Guard light före 90,- NU 45,-
AT Nano VIT 73,-
AT Nano Min & AT Nano VITAL 63,-
AT Nano Fresh 45,-
AT Nano Filter aktiv 40,-
AT Crusta Natural Brännässlorstickor 40,-

Sanna Karlsson
2011-10-24, 12:24
:thumbs: Bra priser på brännässle stickor;) Det ska jag köpa när jag har slut. Mina räkor älskar dom:D

JWZ
2012-02-07, 01:09
Jen, du har börjat sälja Eheim aqua corner (http://www.pimpyourshrimp.com/sv/filter/) filter. Du är en gud! Jag har letat efter det. Antagligen ett av de bästa filtrerna jag testat. Absolut det bästa innerfiltret.

JenL
2012-02-23, 09:24
http://www.ehandel.org/butiker/se/pimp-your-shrimp/?group=cms_4_grp-s1%2F17

Please leave a kundbetyg if you have bought anything from Pimp your Shrimp. I am trying my best to make the shop better still and your feedback helps :-)

Marcus
2012-02-23, 13:27
Done!

Peckoltia
2012-10-30, 20:56
Mycket snabb leverans via DHL, hur lyckades du med det Jen brukar ju ta 3 dagar;):D!!

I alla fall är jag mycket nöjd med mina grejer, nu ska hangon filtrerna testas på 2 kar och mineralpreparatet i bräckvattenskaret:D!

Ett stort tack Jen:thumbs::thumbs:

Fiesk
2012-10-31, 12:44
4st mini Oxydatorer och en liter påfyllning kom hem väldigt snabbt :)

ShrimpKing
2013-06-12, 22:30
Hello Jen can you please tell me some more of your new products you have in the shop. Is Tantora mineralstone the same thing as Shirakura mineralstones? I have 4 cube 60 liters frome Dennerle and i'm thinking about filling the aquarium with some of them. I guess i need 100 g/60 L of water.

I can't find so much information about them have you some own experience with the stones? And i guess the leaves are natural and good variation from catappa. ^^

JenL
2013-06-13, 06:43
Hej,

the Tantora Mineral Stone is exactly the same as the Shirakura mineral stone. I will look for a better decription today and post it on the webpage. I have 20-30l cubes and I put one stone each in them. The shrimps seems to like it. There are about 5 pieces in a package.

The Guava leaves take a long time to dissolve, much like oak leaves. They are very good against certain strains of bacteria that causes shrimp sickness. You pour boiling water over them, wait a minute, then you can put them in the aquarium.

Mullberry leaves are very popular with asian shrimp holders. Mulberry contains a large number of well-recoverable minerals, vitamins and trace elements, also called flavonoids. These phytochemicals are antibacterial, antiviral, and thus have a very positive effect on the immune system of our shrimps. Mullberry leaves also have a reproduction stimulating effect, so you should not feed them too often. They fall apart very quickly.
You pour boiling water over them, wait a minute, then you can put them in the aquarium.

Banana leaves also take a long time to dissolve. They slightly reduce the ph of the water and baby shrimp seem to love them. They are antibacterial and help enhance colors. You pour boiling water over them, wait a minute, then you can put them in the aquarium.

Hope this helps,
Jennifer

Lysa
2013-08-16, 08:38
Hej JenL,
Finns det möjlighet att komma förbi ist för att vänta på posten vid beställning?? å kanske man även kan få lite hjälp/råd att välja rätt som nybörjare i räkkaret. :oops:
Jag bor i Linköping men jobbar i Norrköping.

mvh
Ulrika

betta
2013-08-16, 10:25
När kommer mineralstenarna finnas tillgänglig igen? :)

JenL
2013-08-16, 17:12
De är redan beställt och på väg från Thailand. De kommer nästa vecka :-)