handdator

Visa fullständig version : Precis när jag gett upp...

m00z
2012-05-23, 12:31
... med mina mandarinkrabbor och vampyrkrabba (en), efter att ha rivit ner deras terrarium för att göra plats för en CRS tank, så hittade jag krabblingar!

Tre små fästningar satt imorse högst upp på en rot ovanför vatten. Får lite ångest eftersom jag kanske dödade många fler när jag rev ner terrariet T_T. Och föräldrarna råkade fly under natten dessutom! Jag hade lagt in dem tillsammans med räkorna, utan lock, eftersom som sagt, jag hade "gett upp".

Men nu börjar vi om. Ska bygga om terrariet igen, och hoppas på att småttningarna överlever. Sedan ska jag beställa ett nytt gäng och prova. Tydligen är det inte så svart :) Deras gamla terrarium hade jag lagt in i köket i ett hörn, utan belysning och värme, och de lyckades ändå föröka sig :/

1260912608

Precis när jag förde dem över till sin egen behållare så ömsade en skad framför ögonen på mig. Tur för annars kanske räkorna varit på den som satan om den var i vattnet.

Frågan är om bäbisarna är mandarin eller vampyr? Ja eftersom jag inte haft en vapyrhona på kanske 6 månader så gissar jag att de e mandariner, men har för mig att mandarinbebbar var orangea?

Edit: Ok nu läste jag att de blir bruna efter ngra skalbyten

Freethefire
2012-05-23, 13:48
Nice, grattis!