handdator

Visa fullständig version : Ny bostad till mina karabbor!

Peckoltia
2013-02-28, 12:08
Har köpt ett Juwel Vio 40 som jag får hem i morgon och det ska bli kul att inreda det till mina Geosesarma sp. Vampyre, först hade jag tänkt göra mej av med dem men sen fick jag syn på en sida när jag googlade och då vände det till att jag behåller dem:)
Tänker inreda det med mossa och växter i något liknande denna stil som finns i länken nedan och med sumpväxter plus rötter och sten.
Vilka växter passar att växa på landdelen och som inte blir för stora eller höga?, tänker också fixa någon slags anordning så att jag får att cirkulera och dala ner mot bakgrunden funderar på en bit sån där väv med växter man har i palandarium:)

Tips får ni gärna komma med här och naturligt vist blir det bilder med, just nu bor mina krabbor i ett 12L kar i fönstret med elementvärme:)

http://www.tfhmagazine.com/blogs/category/adventures-in-aquascaping/

skreakalle
2013-02-28, 12:34
Mja...karabbor,kan de va nåt ? ;)

B-I-L-D-E-R vill vi se...:thumbs:

Brigitte
2013-02-28, 13:35
Det låter jätte spännande, Jag har haft krabbor en gång, det är mycket trevliga djur.Jag längtar efter bilder,

MVH Brigitte.:thumbs:

Peckoltia
2013-02-28, 15:53
Norpade bilden på akvariet tror inte det gör något för att visa det i alla fall, rampen hade kunnat vara matt svart kanske men man kan ju inte få allt :)
mått 40 x 26 x 30 cm

15081

Peckoltia
2013-02-28, 22:16
Funderar på sån där EpiWeb som bakgrund en bit på 50 x 50 x 2 cm kostar 145 kr inte så dyrt, tror den är preparerad med mossor och sådant från början, har skickat ett mail och frågat, sen kan man sätta några rötter som ser ut som om dom kommer ut från den, dom har en del grejer man kan använda:D!

Sen ska det vara mossa och växter på landdelen tänker testa bl.a. Rotala rotundifolia som växer bra ovan vatten med:)

AnetteJ.T
2013-02-28, 22:32
Kul! Snyggt kar med. :) Påminner väldigt mycket om AN:s Cocoon. (nästan för mycket ^^)
Rotala r är snygg emerst med. Sen finns det ju P. helferi som inte blir så hög och som är snygg.

skreakalle
2013-02-28, 22:51
Funderar på sån där EpiWeb som bakgrund en bit på 50 x 50 x 2 cm kostar 145 kr inte så dyrt, tror den är preparerad med mossor och sådant från början, har skickat ett mail och frågat, sen kan man sätta några rötter som ser ut som om dom kommer ut från den, dom har en del grejer man kan använda:D!

Sen ska det vara mossa och växter på landdelen tänker testa bl.a. Rotala rotundifolia som växer bra ovan vatten med:)Länk ? Verkar intressant...:thumbs:

Peckoltia
2013-02-28, 23:24
Här kommer länken kompis;):D!!

http://www.dusk.se/EpiWeb.htm

skreakalle
2013-02-28, 23:46
Nasty !:thumbs:

skreakalle
2013-03-13, 19:39
Hur går det här då ? B-I-L-D-E-R- vill vi ha som du lovade...:P

Peckoltia
2013-03-13, 20:17
Jag startar en projekttråd när jag börjar, behöver lite till grejer som måste i först i karet och pengalerna är slut, ska köpa Epi Web med som jag ska limma fast med silikon:)
Det här kommer att ta tid och kommer att uppdateras vart efter allt växer upp:D!

Ber någon flytta detta dit sen;)