handdator

Visa fullständig version : spårlöst försvunna!

my1
2013-10-14, 16:36
Är Limnopilos naiyanetri - mini thai krabbor känsliga för medlet No-Planaria?
Innan jag fick hem krabborna gjorde jag en dosering med No-Planaria. Hann med ett vattenbyte på 50%, kollade alla värden,
innan jag släppte i 5st småttingar och efter några dagar gjorde jag ett byte till. Har även gjort ytterligare byten efter detta.
Har inte sett till en enda på 2veckor... nu har jag ju i o för sig ett 96Lkar med stor rot, sten o växter och krabborna är ju små, men ändå... eller gömmer de sig så väl??? hade varit kul o se dem någon gång.

Peckoltia
2013-10-14, 17:12
Dom är rätt känsliga men de brukar oftast sitta gömda mesta tiden, när jag hade mina så bodde dom i ett 12L kar jag hade 8 st som jag nästan aldrig såg mmen någon enstaka gång kunde jag se 1 av dem knalla runt innan den gömde sej igen:)

Tror inte det är medlet utan de har säkert gömt sej:)

my1
2013-10-14, 17:15
Dom är rätt känsliga men de brukar oftast sitta gömda mesta tiden, när jag hade mina så bodde dom i ett 12L kar jag hade 8 st som jag nästan aldrig såg mmen någon enstaka gång kunde jag se 1 av dem knalla runt innan den gömde sej igen:)

Tror inte det är medlet utan de har säkert gömt sej:)
Vad skönt att höra! var lite orolig att de hade gått hädan.:lol:

muffinlove
2013-10-14, 17:23
dom gömer sig nog någon stans i ditt kar, prova och sitta kampa framför ditt kar när du mata djuren. Ibland har man tur och ser dom krypa fram det bruka fungera bra. Detta är min egna åsikt, men jag bruka inte bytta vatten så ofta i mina kar som jag har, utan jag låter det gå någon månad inna jag börja meka runt med vatten bytten.

Jag hoppas att du ser dina små krabbor snart.

my1
2013-10-14, 18:03
dom gömer sig nog någon stans i ditt kar, prova och sitta kampa framför ditt kar när du mata djuren. Ibland har man tur och ser dom krypa fram det bruka fungera bra. Detta är min egna åsikt, men jag bruka inte bytta vatten så ofta i mina kar som jag har, utan jag låter det gå någon månad inna jag börja meka runt med vatten bytten.

Jag hoppas att du ser dina små krabbor snart.

säger som min sambo "sitter du o glor på dina räkor igen eller du o dina räkor", :hehe:. ja, ja får väl hämta campingstolen:thumbs:o sätta mig framför karet. Har vattenbyte 1ggr/vecka ca 1/3. karet är väl inkört.
Hoppas innerligt att jag får se de små liven snart:lol:

muffinlove
2013-10-15, 18:14
haha jo jag bruka få den med från frugan, "sitter du där igen som en mupp o titta på dina krabbor" hoppas att du får syn på dom snart.

adson3492
2014-12-10, 06:22
Länk till källan finns under bilden så det ska inte vara några problem. Och det var en riktigt snygg krabba det där !!! har du handla från den sidan någon gång ?