handdator

Visa fullständig version : Akvarieväxter online - Svensk webshop

H
2014-10-24, 06:46
aaaaa

Janne Johansson
2014-10-24, 10:29
Grattis och lycka till med shoppen!

Marcus
2014-10-24, 11:54
Lycka till!

En fråga, skickar ni akvarierna eller hämtas dem på plats?

Victor.Bergdahl
2014-10-24, 17:17
Snyggt! lycka till!!

H
2014-10-25, 09:18
aaaaa

stigsdotter
2014-10-26, 22:43
:thumbs:

TreeSpider
2014-10-27, 09:35
Sender dere til Norge ?

H
2014-10-27, 12:28
aaaaa

AnetteJ.T
2014-10-27, 19:36
Jag skickar både räkor och växter till Norge utan problem. Det enda "struliga" är att man måste fylla i en tulldeklaration.
Det är en pytteliten lapp som skall klistras på paketet med info om värde samt innehåll. Har aldrig haft några problem hittills och jag deklarerar med: Akvarietillbehör.
När jag skickar till Danmark så tar det 1 dag. Så jag tror max 2 dagar från dig. Norge tar 1-2 dagar härifrån.

oXo_se
2014-10-27, 20:03
Jag skickar både räkor och växter till Norge utan problem. Det enda "struliga" är att man måste fylla i en tulldeklaration.
Det är en pytteliten lapp som skall klistras på paketet med info om värde samt innehåll. Har aldrig haft några problem hittills och jag deklarerar med: Akvarietillbehör.
När jag skickar till Danmark så tar det 1 dag. Så jag tror max 2 dagar från dig. Norge tar 1-2 dagar härifrån.

Fast Norge har speciella regler för växter (och nästan alla annat också), det krävs intyg för varje växt.
Så här säger Norska Mattilsynet:
Privatpersonar kan importere plantar o.a. til eige bruk. Hovudregelen er at alle plantar som blir importerte, skal følgjast av eit plantehelsesertifikat som dokumenterer at plantane er friske og utan skadedyr. Eit slikt sertifikat blir utferda av planteinspeksjonen i landet der plantane er kjøpte. Kva for plantar og andre smitteberande emne som krev medfølgjande plantehelsesertifikat, går fram av vedlegg 5A iForskrift om planter og tiltak mot planteskadegjørere (forskrift om plantehelse) (http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20001201-1333.html) :( När det gäller djur är reglerna ännu hårdare, många djurarter är förbjudna i Norge, tex vissa grodor men även "vanliga" djur så som vissa hundraser.
Med vänlig hälsning Mattias

TreeSpider
2014-10-27, 21:19
Ja, jeg bor nær grensen, så å sende til Strömstad-området er helt greit for meg.

Dette med plantehelsesertifikat har ikke særlig aktualitet for akvarieplanter, med mindre man importerer store mengder og/eller for å videreselge. Særlig ikke når det gjelder våre naboland, det pleier å gå utmerket så lenge man ikke absolutt må merke det med "planter". Man får gjøre som Anette sier, merke det som "Akvarietilbehør". Men jeg vet at privatpersoner/akvarister kjøper reker og planter fra både Asia og Tyskland uten problem.

Ellers er det riktig at vi har forbud mot visse dyregrupper, så som reptiler, og vi har også den såkallte "Lov mot farlige hunderaser". På det meste annet er vi meget EU-tilpasset.. ;)

H
2014-10-28, 07:31
aaaaa

shrimpcoctail
2014-10-28, 11:44
Lycka till med butiken!:thumbs:

ulaS
2014-10-28, 16:16
Tack för fina växter och lycka till med butiken!!!!!!

H
2014-10-28, 17:59
aaaaa

Victor.Bergdahl
2014-10-28, 18:01
Gött!

Skickas från mobilen via Tapatalk

oXo_se
2014-11-01, 12:53
Tack, tack för uppmuntran och feedback.

Nya växter på ingående, lagerförs troligen under fredagen. både nya sorter och påfyllnad.

H.

*klick uppdatera........klick uppdatera..............klick uppdatera.............klick uppdatera.........klick uppdatera........klick uppdatera..............klick uppdatera.............klick uppdatera.........klick uppdatera........klick uppdatera..............klick uppdatera.............klick uppdatera.........klick uppdatera........klick uppdatera..............klick uppdatera.............klick uppdatera.........klick uppdatera........klick uppdatera..............klick uppdatera.............klick uppdatera.........klick uppdatera........klick uppdatera.............. gå och lägga sig......... vakna..........klick uppdatera.............klick uppdatera.........klick uppdatera........klick uppdatera..............klick uppdatera.............klick uppdatera.........klick uppdatera........klick uppdatera..............klick uppdatera.............klick uppdatera.........*

Vem tusan kom på ordspråket "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"??? Klick uppdatera........klick uppdatera....

Victor.Bergdahl
2014-11-01, 12:59
Det är väl så att den som väntar på något gott väntar alltid för länge!

Skickas från mobilen via Tapatalk

H
2014-11-01, 15:29
aaaaa

Broman
2014-11-04, 10:42
Lycka till med butiken :)

H
2014-11-25, 08:42
aaaaa