+ Svara p mne
Resultat 1 till 2 av 2

mne: hej allehopa! r ny medlem hr.

Ny medlem
    Reg.datum
    feb 2019
    Ln
    rebro
    Inlgg
    8

Mina rkor

neocaridina blue Diamond
    amano,krsbr

Mina snckor

2 gamla lnfeta ppelsnckor som snart r krda fr alltid(2honor) r s ledsen fr detta, bara en kvar, den ena dog av lder
    2st zebrasnckor

Mina krabbor

mina fiskar: platy, guppy,praktbotika,pakistanbotika,kuhli,pansarmalar-julli-ablino-pepparfrgade,gula ansitrus,choklad anstrus,guldfisk,zebrafisk,sorgmanteltetra,siames-algtare, mm.

hej allehopa! r ny medlem hr.

hej.
    vart medlem hr idag d jag satt och kollade akvarium rkor p ntet.

har pysslat med akvarium tills 1999 d jag gifte mig och flyttade till hus p landet.
    efter mnga rs uppehll s vaknade pltsligt intresset igen d min dotter tjatade hl i skallen p att hon ville ha ngot djur.
    mamman i huset har allergi s valet va inte s svrt. det brjade med ett nano fr 2 r sen som jag verhuvud taget inte la mig i alls! i det brjade hon med en kampfisk, en L144 samt 2 amono rkor (stavning??) trodde de skulle g en vecka och sen skulle hon ledsna men s blev det inte.... hon sktte det exemplariskt, kampfisken vart 3 r.s hon ville ha ngot strre efter det, p ngra f mnader s har vi ett 120liters cinano och ett 60liters juwel och ett 15liters no name igng samt att de fjrde ca: 60-70 liters r p gng av dotterns skolkompis. i det bor det 3st vergivena L144 som vi ska adoptera! s nu har drogen med fisk och akvarium startat till liv igen!
    det roliga r allt som hnt, p fronten av akvarium. det finns massa frna pumpar och led belysningar osv. och nya coola rkor som absolut inte fanns nr jag hll p som vrst (ung)

glmde ven sga att jag hller p och bygger ett stapelakvarium med mtten 50x50x80 som jag bestllde fr massor med r sen som legat i byggsats, tror de kommer att sluta med kar verallt om inte frun sger ifrn

trodde att jag fr alltid skulle ha slutat med akvarium, men det finns i en och frsvinner inte nr man vl brjat! en bra lugnande drog fr bde gammal som ung.

2. #1.5
    Bot
    Reg.datum
    2010
    Ln
    Stockholm
    Inlgg
    Mnga

Super Moderator Janne Johanssons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ln
    Skne
    Inlgg
    3 764

Mina rkor

Crystal red, Crystal black, Snowhite, King kong, Red Ruby, Blue Bolt, Pinto,
    Blue Tiger, Black Tiger,Red Tiger, Tangerine tiger, Leopardshrimp, Sakura, Orange Sunkist Sakura, Svart Sakura, Blue Rili, m.m

Mina snckor

Posthorn,Physa, Malaysisk sandsncka

Medaljer

Vlkommen hit!

Jag knner igen det dr med att brja med akvarie och sluta med 22 . Fr att sedan flytta alla kar till en lokal dr det blev 50 akvarier fr min del .

Tyvrr fr den hr sidan en slumrande tillvaro nu. Facebook och de olika akvariegrupperna har tagit ver, dock finns fortfarande bra artiklar och lsvrda trdar frn 2008 och framt. Frhoppningsvis kan akvarieforumen som Redbee, plantswap, Zoopet hitta tillbaks ngon gng. De r egentligen helt verlgsna nr det gller info gentemot en facebookgrupp.
    There be shrimp!

+ Svara p mne

Bokmrken

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg